Forum MZK Grudziądz Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Który najlepszy? Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Poll :: Który typ autobusu w MZK G-dz jest według Was najlepszy

Jelcz PR-110
20%
 20%  [ 4 ]
Jelcz M-11
30%
 30%  [ 6 ]
Jelcz 120M
10%
 10%  [ 2 ]
Jelcz 120MM/1
10%
 10%  [ 2 ]
Jelcz M121M
0%
 0%  [ 0 ]
Neoplan K4016td
10%
 10%  [ 2 ]
Scania L94UB
0%
 0%  [ 0 ]
Scania N113CLL
0%
 0%  [ 0 ]
Scania CL94UB
20%
 20%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 20


Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 14:43, 29 Wrz 2006 Powrót do góry

Dla mie bezdyskusyjnie M-11 #240. Miałem okazję wczoraj nim jechać. Trzyma sie naprawdę nieźle. W środku nie słychać żadnego trzeszczenia, klekotania itp. Jak zawsze tylko silnik za głośny. A w tym roku skończył przecież 18 lat!!
Dla ułatwienia:
Jelcz PR-110 - 203, 206,208, 209, 251, 253-260, 262-268
Jelcz M-11 - 240
Jelcz 120M - 270 - 281
Jelcz 120MM/1 - 282 - 284
Jelcz M121M - 285 - 288
Neoplan K4016 td - 289 - 292
Scania L94UB - 300-303, 305
Scania N113CLL - 304
Scania CL94UB 306


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 11:23, 21 Paź 2006, w całości zmieniany 1 raz
Gość






PostWysłany: Pon 7:52, 02 Paź 2006 Powrót do góry

Dla mnie jednak sa najlepsze te jelcze 270 - 281 ... ten odgłos silnika mi sie podoba:) ...
Amax
Administrator



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 101 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Pon 20:20, 02 Paź 2006 Powrót do góry

Robson chyba czujesz sentyment do strarych "migów"? Stawiam na 282.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Wto 7:34, 03 Paź 2006 Powrót do góry

Też bym zagłosował na 282, gdyby nie było już Miga... Smile
MICH@Ł
Sympatyk



Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 19:08, 08 Paź 2006 Powrót do góry

A dlaczego akurat 282 ? Ja stawiam zdecydowanie na Migi. Fajne były, drażniły mnie tylko nieprzeźroczyste kabiny w wozach #220 - #228, ponieważ nic nie widziałem z mojego ulubionego miejsca tuż za przednimi drzwiami. Później taka nieprzeźroczysta kabina pojawiła sie nie wiedzieć czemu także w #232 ( przeróbka jakaś?). Co ciekawe także w dwóch Peerkach mieliśmy doczynienia z podobnym rozwiązaniem - #210 ( słynna reklama kawy Bastek), i jeżdżącym do dnia dzisiejszego #262.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Sob 12:06, 21 Paź 2006 Powrót do góry

Celowo w powyższej ankiecie nie umieszczałem pojazdów 293 - 299. Dla mnie te "wozy" nie są autobusami tylko "nyskami". Jednak jezeli chcecie, mogę do ankiety dorzucić te "wynalazki" Sad
Gość






PostWysłany: Sob 16:50, 21 Paź 2006 Powrót do góry

Najlepszy autobus - oczywiscie 208.

z innych pr-110 - 262
M120 - 280, 275

a Michał, czy moglbys wyjasnic co masz na mysli przez nieprzezroczysta kabine ? Kompletnie nic nie widac z pozycji pasazera? Czy 262 dalej ma taka?
MICH@Ł
Sympatyk



Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 19:26, 22 Paź 2006 Powrót do góry

Dokładnie tak jak piszesz. Miejsce po prawej stronie kierowcy, tuż za przednimi drzwiami jest, jak dla mnie najlepsze, ponieważ jest bardzo dobry widok na wszystko co dzieje się przed autobusem. W naszym mieście takie rozwiązanie (fabryczne) zostało zastosowane w pierwszych dziewięciu Migach, natomiast pozostałe trzy wozy, które wymieniłem wyżej zostały w ten sposób "przerobione" (nie mam pojęcia w jakim celu). Oczywiście #210 i #232 dawno przeszły już do historii, ale #262 ma się całkiem nieźle, więc można bez problemu zaobserwować to rozwiązanie. Dodam, że wóz ten miał w momencie zakupu "normalną" kabinę, jak najzwyklejsza Peerka. Trafił do Grudziądza w październiku 1991 roku, jako pojedynczy egzemplarz stanowiący "przerywnik" pomiędzy seriami #257 - #261, oraz #263 - #269. Szczegóły, które go wyróżniały spośród innych wozów ( w momencie zakupu) to malowanie, oraz prędkościomierz nowego typu, który zastosowano również w kolejnych wozach ( ostatnich siedmiu Berlietach w naszym mieście).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pon 13:38, 23 Paź 2006 Powrót do góry

to bardzo ciekawe co piszesz. Nie wiedzialem ze 262 przyszedl jako pojedynczy egzemplarz. Piszesz ze wyroznial sie malowaniem, w jakim sensie? Odcienia czerwonego?
MICH@Ł
Sympatyk



Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 17:51, 23 Paź 2006 Powrót do góry

Tak, różnił się odcieniem, ale nie tylko koloru czerwonego, również kolor biały był inny niż w pozostałych wozach. # 262 jako jedyny wóz w historii dotarł w takim malowaniu fabrycznym do Grudziądza. Kolor czerwony był w odcieniu hm... jakby to powiedzieć buraczkowym ( nie przychodzi mi do głowy inne określenie tego koloru), natomiast góra była śnieżnobiała, a nie kremowa jak w pozostałych wozach. Warto przy okazji zauważyć, że mieliśmy wcześniej doczynienia w naszym mieście z takim malowaniem Berlietów, z tą różnicą, że nie było to malowanie fabryczne - w takich barwach powróciły z Naprawy Głównej trzy wozy:#186, #197 i #201. Ponadto podobnym odcieniem czerwieni, ale jednak nie identycznym charakteryzowały sie cztery wozy poddane kapitalnym remontom w Kapenie w Słupsku, a były to: #181, #187, #191 i #192.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Wto 18:28, 24 Paź 2006 Powrót do góry

dziekuje ponownie za garsc tak ciekawych detali. Nie daje mi spokoju ta kabina. Popraw mnie jesli zle mysle. Kabina pr-ki procz sciany tylnej za siedzeniem kierowcy sklada sie z drzwi i powierzchni sciany na wysokosci stopni przednich drzwi. Czy dobrze mysle ze w 262 wlasnie ta scianka na stopniach byla z dykty? Czy moze szyby tez nie mialy drzwi do kabiny?

Pisales ze 262 gore mial sniezno-biala a nie kremowa. Rozumiem ze dol tez? I czy w Grudziadzu byl autobus ktory mial rowniez czerwony waski pasek nad oknami, tuz przy dachu?

Pozdrawiam !
MICH@Ł
Sympatyk



Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 18:42, 25 Paź 2006 Powrót do góry

Kabina kierowcy w #262 na początku niczym nie różniła się od innych standardowych kabin tego modelu. Wszystkie były identyczne, a jedyne znane mi odstępstwo od tej reguły spotkaliśmy w grudziądzkim PR-110U #163, który był "różny" pod kilkoma jeszcze względami, pisałem o tym w innym poście. Następnie były (te kabiny) przebudowywane, w efekcie czego mamy obecnie ciekawą sytuację pod tym względem w różnych miastach ( ciekawe rozwiązanie ma np jedyny chojnicki Berliet #132). Tak naprawdę, pierwszym nowym fabrycznie grudziądzkim autobusem w którym kierowca miał kabinę z prawdziwego zdarzenia "ze swoimi drzwiami", poza Migami oczywiście był Jelcz 120 M #270, według mnie jeden z najciekawszych grudziądzkich autobusów, ale o tym już przy innej okazji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Nie 13:41, 26 Lis 2006 Powrót do góry

mój najlepszy autobus to 261 Razz Very Happy
MICH@Ł
Sympatyk



Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 21:14, 26 Lis 2006 Powrót do góry

Szkoda tylko, że już nie jeździ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Czw 11:14, 08 Lis 2007 Powrót do góry

ja stawiam na moje ulubione 120M bo maja w sobie to cos...
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)