Forum MZK Grudziądz Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Najoszczędniejszy i najmniej awaryjny autobus w MZK Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 17:27, 19 Kwi 2007 Powrót do góry

Mam pytanie jaka marka autobusów w MZK jest taka jak w temacie powyżej Question
Gość






PostWysłany: Czw 18:40, 19 Kwi 2007 Powrót do góry

Nie jestem znawcą w tym temacie ale ja jeszcze nie widziałem lub też nie trafiło mi się jechać Neoplanem który uległ by awarii. W przypadku innych naszych wozów już natrafiłem na awarię.Oczywiście nie biorę pod uwagę Scanii bo to stosunkowo nowe wozy w naszym taborze ale jak narazie nie widziałem takiej sytuacji żeby któraś miała awarię. Z pewnością dużo w tym temacie miałby do powiedzenia Robson i zapewne wie które z naszych pojazdów są najmniej awaryjne.
Gość






PostWysłany: Czw 19:05, 19 Kwi 2007 Powrót do góry

Podzielam zdanie ostrego15 być moze autobusem najmniej awaryjnym jest Neoplan ale ni można skreslac Scanii bo ona w naszym mieście "nie zdazyła " się zepsuć
pozdrawiam
Gość






PostWysłany: Czw 19:24, 19 Kwi 2007 Powrót do góry

Kiedyś słyszałem od kierowców ,że od stanu naszych ulic pękały w Neoplanach przednie szyby.Nie wiem jak jest teraz. Confused
Gość






PostWysłany: Pią 14:37, 20 Kwi 2007 Powrót do góry

Za obszerne pytanie. Jakich kryteriów chcesz użyć, Gawron? Marki, typu, przedziału wiekowego czy numeru bocznego? O jakie awarie i o jakie oszczędności Ci chodzi?
Gość






PostWysłany: Pią 17:46, 20 Kwi 2007 Powrót do góry

Chodzi mi o konkretny typ wozu (marka),chodzi mi o awaryjność oraz zużycie paliwa i smarów.Mozna by się pokusić o takie zestawienie Arrow wozy do 10 lat oraz wozy starsze niż 10 lat. Wink
Iwan
Ideolog



Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 273 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 21:08, 20 Kwi 2007 Powrót do góry

Niech mi ktoś wytłumaczy jak dla wozu #xxx mającego więcej niż 10 lat obliczyć zużycie smarów na przykład w ciągu 6 lub 10 ostatnich lat, ktoś to notuje ????


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pią 21:17, 20 Kwi 2007 Powrót do góry

Może z tymi smarami przesadziłem,ale zużycie paliwa napewno notują. Rolling Eyes
Gość






PostWysłany: Sob 8:35, 21 Kwi 2007 Powrót do góry

Nie sądzę, żeby ktokolwiek prowadził statystyki dotyczące zjazdów awaryjnych poszczególnych autobusów. Natomiast na pewno rejestrowane jest zużycie paliwa, olejów czy innych płynów eksploatacyjnych.
Wbrew pozorom nowsze typy silników spełniające normy Euro nie są wcale ekonomiczne. Dla porównania stareńki 11 litrowy silnik SW-680 stosowany w PR-110 zużywa podobną ilość paliwa co 6 litrowe silniki MANa używane w niskopodłogowych Jelczach i Neoplanach. Oczywiście jest między nimi kolosalna różnica w emisji spalin. Ale to już inna historia.
Gość






PostWysłany: Sob 11:24, 21 Kwi 2007 Powrót do góry

A ile pali na 100 km taki silnik od Mana Question Podobno 30 litrów /100km ale mogę się mylić. Confused
Gość






PostWysłany: Nie 8:16, 22 Kwi 2007 Powrót do góry

Nie, nie mylisz się. Zużycie paliwa na pewno nie przekracza 30 litrów. Spróbuję to sprawdzić.
Ostry pytał, który wg mnie autobus spełnia kryteria zawarte w temacie. Gdyby zrobić tego typu statystyki to jestem przekonany, że bezkonkurencyjny okazałby się MIG 240. Pomimo sędziwego wieku jego eksploatacja nie jest specjalnie awaryjna i kosztowna. Tak jak pisałem wcześniej w innym temacie, zarówno węgierskie podwozie jak i silnik Raba-Man udowadnia nam do tej pory, że była to konstrukcja bardzo mocna, wytrzymująca trudną eksploatację miejską. Niestety bardzo głośna praca silnika oraz tylnego mostu a także wysokość stopni skutecznie wyeliminowały M-11 z ulic naszego miasta. Na uwagę zasługuje fakt, że praktycznie wszystkie Migi w naszym mieście dojeździły "do końca" bez remontów silnikow.
Gość






PostWysłany: Nie 11:57, 22 Kwi 2007 Powrót do góry

Właśnie największą wadą w M 11 był tylko ten wznios podłogi(940cm).A głośna praca silnika mnie nie przeszkadza.Stojąc na przystanku już z daleka było wiadomo ,że nadjezdza właśnie MIG. Very Happy
Gość






PostWysłany: Śro 15:44, 25 Kwi 2007 Powrót do góry

Znalazłem w necie normy zużycia paliwa, ale z Poznania. W większości zbliżone są do grudziądzkich. Z tym że np Jelcz 121M ma tam normę 42 litry, co nijak się ma do grudziądzkich warunków. Być może ich Jelcze mają inne silniki. Prawdopodobnie DAF, co może skutkować większym zużyciem paliwa. W Grudziądzu, tak jak napisałem wcześniej zamyka to się w granicy 30 litrów.
Gość






PostWysłany: Śro 17:08, 25 Kwi 2007 Powrót do góry

A jak sie mają wyniki spalania naszych Scanii wobec silników MANa stosowanych w Jelczach i Neoplanach Question
Gość






PostWysłany: Czw 11:48, 26 Kwi 2007 Powrót do góry

Nie wiem dokładnie jakie są normy zużycia paliwa dla Scanii w Grudziądzu. Mogę tylko przypuszczać, że ze wzgledu na nowocześniejsze normy emisji spalin Euro 2 i Euro 3, te silniki muszą spalać o wiele więcej paliwa. Nie bez znaczenia pozostaje fakt sporej pojemności skokowej silników Scanii. I tak dla Scanii serii 94UB pojemność silnika to prawie 9 litrów i dla "celinek" (113CLL) jest to silnik ponad 11 litrowy. Euro 2 mają właśnie te ostatnie, a Euro 3 Scanie z seri 94UB, i w zasadzie można przyjąć, że zużycie paliwa w tych pojazdach jest podobne, kształtując się w okolicy 40 litrów. I na koniec proszę Was, nie pytajcie mnie o szczegółowe parametry silników autobusów, bo nie jestem specjalistą w tym zakresie. Owszem, ogólne informacje czy parametry nie są dla mnie tajemnicą ale ile który spala... ?? Jako ciekawostkę moge podać fakt, że silnik DSC11 używany w Celinach przy zastosowaniu innej pompy wtryskowej może osiągnąć moc 360 KM. W autobusach kształtuje sie to w okolicy 220 KM. Heh, mocna maszyna!!
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)