Forum MZK Grudziądz Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Zamieszczamy zdjęcia Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
rammsteinfan
Ideolog



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Czw 20:31, 13 Gru 2007 Powrót do góry

Myślę. że zdecydowana większość nie powinna osobom z Grudziadza sprawiać trudności z rozpoznaniem miejsca wykonainia fotek Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MICH@Ł
Sympatyk



Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 21:02, 13 Gru 2007 Powrót do góry

Fotki naprawdę niezłe - aż chce się je oglądać Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MICH@Ł dnia Czw 21:02, 13 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pon 11:31, 28 Kwi 2008 Powrót do góry

Prywatne tramwaje mojego kolegi.
Najpierw zdjęcia wagonu 5N (ex Bydgoszcz) wraz z doczepionym Sanokiem.

Image

Image

Kolejna fotka to waogn z przeznaczeniem na "imprezowy". Widoczna "klapa" na boku wagonu będzie docelowo grillem.

Image

Mówiłem o Sanoku. Kilka fotek z remontu tego wagonu:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Gość






PostWysłany: Pon 11:39, 28 Kwi 2008 Powrót do góry

Specyfika łódzkiej sieci jest to że tworzyły ją dwa przedsiębiorstwa. Pierwsze to miejskie tramwaje - Kolej Elektryczna Łódzka. Drugi to linie podmiejskie - będą de facto pierwszymi elektrycznymi kolejami dojazdowymi - Łódzka Wąskotorowa Elektryczna Kolej Dojazdowa. Ta spółka miała udziały w warszawskich EKD i WKD oraz z sieci tramwajów w zagłębiu dąbrowskim - tj Sosnowiec, Będzin, Czeladź i Dąbrowa Górnicza.

Po II wojnie światowej ŁWEKD na krótko była włączona do PKP. W 1948 roku na mocy dekretów ŁWEKD potraktowano jako tramwaje. Połączono jest z KEŁ tworząc MZK. W 1951 roku zmieniono strukturę spółki zmieniając nazwę na MPK. Niestety nie ocalał żaden z wagonów ŁWEKD. Jedyna zabytki to wagony KEŁ, MZK i MPK.

Pozostałością po ŁWEKD są linie tramwajowe podmiejskie. Najładniejszą jest linia do Lutomierska zwłaszcza jej końcowy odcinek najpierw wzdłuż wijącej sie rzeki Ner, a potem na przełaj prze zpole i przez perzepiękny most kratownicowy nad rzeką Ner.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


P.S. - dwa posty po sobie. zawierają dużo zdjęć i wg mnie podział jest czytelny. Jeśli moderator uważa inaczej to proszę scalić.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 12:52, 28 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Gość






PostWysłany: Śro 17:58, 30 Kwi 2008 Powrót do góry

No nie! Ten klimat podmiejski! Ja to musze przerobic na Łasin! Laughing
Gość






PostWysłany: Śro 17:23, 07 Maj 2008 Powrót do góry

Nieco wyżej na jednym ze zdjęć pomostu z pulpitem motorniczego wagonu Sanok widać pętlę Pólnocna. Była wybudowana w 1951 roku jako północny dworzec dla podmiejskich linii (Ozorków, Zgierz, Aleksandrów,
Konstantynów, Lutomiersk)


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 12:14, 29 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Gość






PostWysłany: Wto 12:12, 29 Lip 2008 Powrót do góry

No to po dłuższej przerwie coś nowego z mojego miasta.
Uruchomienie I etapu ŁTR pociągneło za sobą następujęce zmiany w łódzkiej komunikacji miejskiej.

Linia autobusowe 57 i 95 przejeżdząjące ul Piotrkowska zostały skrócone.
Linia 95 od Della i Dąbrowy skrócona do Pl. Niepodległości - wcześniej jeździła przez centrum do ul Łagiewnickiej, w zasadzie miał być zlikwidowana ale 'uratowało' ją wybudowanie fabryki Della.
Linia 57 od Marysińskiej skrócona du ulicy Radwańskiej - wcześniej dojeżdżała do ul. J. Paderewskiego przez pl. Niepodległości.

Linia 11 jest obsługiwana przez 10 sztuk PESA 122N i 3 sztuki bombardier Cityrunner już nie łączy trzech miast (Zgierz, Łódź i Pabianice) - kursuje w relacji Chocianowice - Helenówek.

Uruchomiono nową linię tramwajową 16 w relacji Kurczaki - Zgierz. Przy okazji stanowi ona linię zastreującą zlikwidowany autobus 57 w południowej cześci miasta.
Linia zainaugurowała swoje istnienie od objazdowej trasy z powodu remontu torowiska na ul. J. Paderewskiego.
Linia ma wariant 'skrócony' 16A - Kurczaki - Helenówek (kursy na przemian 16 i 16A)

Linia P - powrót tej linii z tym literowym oznaczeniem. Kursuje od Chocianowic do Pabianic. Jest linią komercyjna tj obowiązują włąsne bilety MPK-Łódź anie bilety emitowane przez gminy Łódź i Pabianice.
Wcześniej kursowała jako szczytowa linia lokalna w Pabianicach (po trasie dawnej linii 41bis - Wiejska - Duży Skręt).


Zachodnia / Ogrodowa.
Tramwaje już jeżdżą ale przebudowa jezdni
ulicy Zachodniej i skrzyzowania ulic Zachodniej i Ogrodowej dopiero się zaczyna....
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Zachodnia / Legionów
Image
Image
Image
Image
Image

Al. T. Kođciuszki / A. Struga
Image

Al. T. Kościuszki / Al. A. Mickiewicza
Image

F. Żwirki / Al. T. Kościuszki
Nowy przystanek na zamkniętej dla ruchu kolówego fragmencie ul. F. Żwirki.
Image

Piotrkowska / Pl. Niepodległości
Nowy przystanek autobusow-tramwajowy w miejsce dwóch zlikwdowanych przy pl. W. Reymonta i na placu Niepodlełości.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Pabianicka / Pl. Niepodległości
Image
Image

Pabianicka / Chocianowice
Krańcówka która niedługo zostanie zlikwidowana po wybudowaniu C.H. Ikea wraz z noiwa pętlą tramwajową.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image



wnętrze wagonu PESA 122N

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


A przy okazji - Skody zakupione do Wrocławia - niezbyt udany zakup. Problemem jest mała pojemność wagonu. PROTRAM'owskie 205'ki mieszczą a więcej pasażerów. Pomijam 'słynną' kwestię niedopasowania profilu kół tego tramwaju do szyn połóżonych na nowowyremontowanych trasach....

Nasza PESA pomimo iż pozornie jest kopią Cityrunnera oferuje więcej przestrzenia dla pasażerów. Nie jest aż tak ciasno - mimo iż i jest nieznacznie szersza (PESA 2350mm, Cutytrunner 2300mm) i trochę dłuższa - 31820mm kontra 29500mm Cityrunnera.

!00% niekij podłogi za cene braku skrętnych wózków - a to oznacza szybsze zuzwanie szyn na łukach. Niestety zarówno PESA i Cityrunner nadal mają pełne osie.

Ale ma swoje wady.... Szyby nie zatrzymują podczerwieni. Pomimo klimatyzacji latem w upalny dzień po południu wagon jest piekarnikiem.... Oczywiście z racji klimy okna pozamykane na klucz....
Gość






PostWysłany: Wto 13:43, 29 Lip 2008 Powrót do góry

Tramwaje Podmiejskie. wiadomo Łódź. Inni dodadzą jeszcze GOP ze swoją siecią linii tramajowych łączacych miasta tego regionu.
ale tuż za naszą miedzą można znaleźć podmiejskie tramwaje. Oto fotorelacja z mich ostatnich weekendowych wypadów 'tramwajofilskich'.

Most i Litvinov

Dwa miasta posiadające wspólną, niewielką sieć tramwajową.
Most to obiecnie zbudowane od podstaw miasto. Na miejscu danwgo miasta Most znajduje się obecnie kopalnia odkrywkowa.


Funckjonuja trzy relacje:
Litvinov (citadela, Poliklinika) - Most południowa cześc miasta
(Intrerspar, Most DP)
Litvinov (Citadela, Poliklinika) - Most Hlavni Nadrazi
Most hlavni Nadrazi - Most południowa częsć miasta


Litvinov, przystanek Poliklinika
Image

Most, krańcówka Hlavni Nadrazi
Image


Brno
Brno ma jedną
podmiejską linie tramwajową - linia 2:

Brno Zemedelska - Brno Hlavni Nadrazni - Brno Ustredniu Hrbitow
Smycka - Modrice Smycka
Czas przejazdu 33 minuty (odcinek podmiejski: 5 minut)

Modrici
krańcowka Modrice Smycka:
Image
Image


Liberec - Jablonec n. Nisou

Linia podmiejska 11 Liberec Viadukt - Liberec Hlavni Nadrazi -
Liberec Fugnerova Terminal MHD - Liberec Vratislavice - Jablonec
Prosec - Jablonec Tyrsovy Sady

Generalnie bardzo malownicza trasa - teren górzysty - spory odcinek
podmiejski z dala od drogi - nieco wyżej od niej ale niżej od
równolegle biegnącej linii kolejowej. Tereny zalesione,
infrastruktura linii typowo kolejowa (np. sygnalizatory).

Czas przejazdu 35 minut (odcinek podmiejski 14 minut)

Jablonec
krańcówka Jablonec Tyrsovy Sady:
Image

przystanek Liberecka
Image

przystanek Menirna:
Image

pomiędzy przystankami Menirna i Zelene Udoli
Image

przystanek Zelene Udoli:
Image

przystanek Novy svet:
Image
Image
Image
Image

przystanek Prosec Skola:
Image


Ostrava

Linia podmiejska 5: Ostrava Versinska - Vresina - Nova Plzen -
Krasne Pole - Dolni Lhota - Horni Lhota - Zatisti
Prawie w całości przebiega poza granicami miasta. Charakter tpowo
kolejowy, spore odcinki leśne, teren górzysty. Czas przejazdu 20
minut (odcinek podmiejski 15 minut)

Zdjecia:

Vresina

przystanek Vresina
Image

Dolni Lhota

przystanek U Obory
Image
Image
Image

przystanek Dolni Lhota:
Image

Horni Lhota

przystanek Horni Lhota:
Image
Image

Zatisti

krańcówka Zatisti:
Image
Image


Halle (Saale)
Linia podmiejska 5:
Halle Krolllwitz - Halle Hauptbahnhof - Schkopau - Merseburg -
Leuna - Daspig - Kroelwitz - Kirchfaehrendorf - Bad Duerrenberg

w dni wolne od pracy i poza szczytem nieco odmienna trasa trasa
powrotna:
Bad Duerrenberg - Kirchfaehrendorf - Kroelwitz - Daspig - Leuna -
Merseburg Leunaweg - Merseburg Sued - Merseburg Zentrum - Schkopau -
Halle Hauptbahnhof - Halle Kroellwitz

Trasa w Merseburg ma odgałęzienie do krańcówki Marseburg Sued na
przystanku Mersebug Leunaweg.

W dni robocze w godzinach szczytu kursuje w Merseburg linia lokalna
15 - Merzeburg Zentrum - Merseburg Leunaweg - Merseburg Sued

Czas przejazdu linii 5 to 92 minuty (odcinek podmiejski 45 minut).
Długość trasy lnii 5 to okoló 30km.

W Merseburgu jest zajezdnia tramwajowa, obecnie pełniąca rolę magazynu
dla odstawionych tramwajów Tatra T4D

Bad Duerrenberg

krańcówka linii 5 w Bad Duerrenberg
Image
Image
Image

przystanek Platz der Freiheit w Bad Duerrenberg
Image


Kroellwitz
Image


Leuna
Merseburger Strasse, przystanek Sachsenplatz
Image


Merseburg

przejazd pod wiaduktem przy przystanku Leunaweg gdzie jest
rozwidlenie linii do Merseburg Sued i do Bad Duerrenberg

Image

przystanek i krańcowka linii lokalnej 15 - Merseburg Zentrum
Image

Weisse Mauer, przystanek Lindenstrasse
Image

Schkopau
Merseburgstrasse przystanek Am Schloss
Image


Lepizig
W Leipzig są cztery linie tramwajowe wyjeżdżajace poza granice
miasta:

do Markkleeberg West - linia 9
do Markkleeberg Ost - linia 11
do Schkeuditz - linia 11
do Taucha - linia 13

Linie do Markkleeberg rozgałęziają się w południowej dzielnicy
Leizpig'a - Connewitz.

Linia 9:
Leipzig Thekla - Leipzig Hauptbahnhof - Leipzig Connewitz Kreuz -
Markkleeberg Bahnhof - Markekleeberg West
Czas przejazdu: 47 minut (odcinek podmiejski 8 minut)

Linia 11:
Markkleeberg Ost - Leizpig Doelitz - Leipzig Connewitz Kreuz -
Leipzig Haupbahnhof - Leipzig Wahren - Modelwitz - Schkeuditz
Linia posiada skrócone relacje do Leizpig Doelitz i Leipzig Wahren.
Przy tej trasie w polbizu krańcówki Leipzig Wahren jest zajezdnia
muzeum komunikacji miejskiej (Moeckern - Historische
Strassenbahnhof).
Czas przejazdu 61 minut. odcinek podmiejski Schkeuditz: 6 minut,
Markkleeberg Ost: 3 minuty

Linia 13:
Leipzig Knautkleeberg - Leizpig Grosszschocher - Leipzig
Hauptbahnhof - Taucha
Linia posiada też drugą relację od Taucha do Leipzig Grosszschocher
Czas przejazdu 55 minut (odcinek podmiejski: 6 minut)


Markkleeberg

krańcówka Markkleeberg Ost:
Image
Image

przystanek Markkleebeg Ost:
Image

przystanek Markkleeberg Forsthaus Raschwitz:
Image

krańcówka Markkleeberg West
Image

przystanek Markkleeberg Bahnhof:
Image
Image
Image


Schkeuditz

przystanek końcowy Schkeuditz:
Image

krańcówka Schkeuditz:
Image
Image
Image
Image
Image
W głębi widać budynek dawnej zajezdni tramwajowej.

przystanek Gartenstadt
Image
Image


Taucha

krańcówka Taucha:
Image
Image
Image
Image


Dresden

Dresden ma jedną tramwajową linię podmiejską - 4:

Dresden Laubegast - Dresden Postplatz - Radebeul Ost - Radebeul
West - Coswig - Weinboehla
Dwa warianty - pierwszy do Weinboehla (co drugi kurs linii) drugi do
Radebeul West.
Czas przejazdu: 84 minuty (odcinek podmiejski; Radebeul West 14
minut, do Weinboehla 32 minuty)


Radebeul

przystanek Gradsteg:
Image

przystanek Moritzburger Strasse:
Image
Image


Coswig

przystanek coswig Zentrum Boerse:
Image

przystanek Radebeuler Strasse:
Image

pryystanek Auerstrasse
Image

pryystanek Steinbacher Weg
Image


Weinboehla

Widok zprzystanku Steinbacher weg w kierunku krańcówki Weinboehla
Image

krańcówka Weinboehla:
Image



Woltersdorf

Krótka linia dojazdowa łącząca stację S-Bahn Berlin Rahnsdorf z miasteczkiem Woltersdorf. Długość linii 5,6km.
Szerokośc toru 1435mm. Kursują na tej linii dwuosiowe, zmodernizowane tramwaje Gotha T59E

Berlin
pobliże krańcówki Rahnsdorf Bahnhof
Image

Strasse nan Fichtenau, przystanek
Image
Image

Woltersdorf
Berliner Strasse, krańcówka Woltersdorf Schleuse
Image

Berliner Strasse, przystanek Thaelmannplatz
Image

Berliner Strasse, przystanek Berlinerplatz
Image

Wnętrze wagonu Gotha T59E
Image



Schoeneiche, Ruedersdorf

Linia dojazdowa łącząca stację S-Bahn Berlin Friedrichshagen z miasteczkami Schoeneiche i Ruedersdorf. Długość linii 14,1km
Szerokośc toru 1000mm. Kursują na tej linii dwuosiowe, zmodernizowane tramwaje Duewag GT4 oraz wagony Tatra KT4D

Berlin
Schoeneicher Strasse krańcówka Friedrichshagen Bahnhof
Image
Image

Ruedersdorf
Marienstrasse, krańcówka Alt-Ruedersdorf
Image

Bergstrasse, przystanek Breitscheidstrasse
Image
Image


Schoeneiche
Zajezdnia przy Dorfstrasse
Image
Image

Puschkinstrasse, przystanek Rahnsdorfer Strasse
Image

Wnętrze wagonu Duewag GT4Image
Image


Strausberg

Małe miasteczko położone w pobliżu Berlina. Linia dojazdowa łącząca stację S-Bahn Strausberg z centrum miasta Strausberg. Długość linii 6,2km
Szerokośc toru 1435mm. Kursują na tej linii tramwaje Tatra KT8D5. Nie jest linia podmiejska (całośc trasy wewnątrz gniac miasteczka Strausberg) ale jest cześto wytmieniania razem z dwoma powyższymi liniami.

August-Bebel-Strasse, krańcówka Lustgarten
Image
Image

Am Stadtwald, przystanek Hegermuehle
Image

Rudolf-Egelhofer-Strasse krańcówka S-Bahnhof
Image


Kirnitzschtalbahn

Bad Schandau,
Kirnitzschalstrasse, krańcówka Stadtpark
Image
Image
Image
Image

Kirnitzschalstrasse w pobliżu krańcówki Stadtpark
Image

Zajezdnia
Image

Mijanka Scheiderweiche
Image

Krańcówka Lichtenhainer Wasserfall
Image

Wagon MAN
Image
Image
Image

Wagon Gotha B 2-62
Image
Image
Image
Gość






PostWysłany: Wto 13:59, 29 Lip 2008 Powrót do góry

Moje ostatnie wypady weekendowe tramwajofila...

Liberec - Jablonec

Liberec

Image
Image
Image
Image
Image


Jablonec

Image
Image


Brno

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Olomouc

Image
Image


Ostrava

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Dresden

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Leipzig

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Zabytki w Leipzig w zajezdni Moeckern - Historische

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Nocny punkt przesiadkowy przy dworcu głównym.

Willy-Brandt-Platz, przystanek Hauptbahnhof
Image
Image
Image


Halle(Saale)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Nocny punkt przesiadkowy przy rynku

Talamtstrasse przystanek Marktplatz
Image
Image

Marktplatz, przystanek Marktplatz
Image
Image


Potsdam

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Frankfurt am Oder

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Cottbus

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 14:18, 29 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Gość






PostWysłany: Wto 14:11, 29 Lip 2008 Powrót do góry

Przegląd taboru tramwajowego

Tak na podsumowanie - głównie dla bardziej ciekawskich w kwestii taboru szynowego...

Czechy

Inekon 01 Trio
Image
Image
Image
Image
Image


Skoda 03T
Astra, Anitra

Image
Image
Image
Image


Vario LF
Produkowany w trzech wariantach: jednoczłoowy Vario LF, dwuczłnowy Vario LF2 i trójczłonowy Vario LF3
Image
Image
Image
Image

Image
Image
Image


Tatra KT8D5
Oryginalnie wagon dwukieruinkowy. Dwie zmodernizowane wersje, druga modernizacja z przebudowa wagonu na jedniokierunkowy.
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Tatra T6A5
Image
Image
Image
Image
Image


Tatra K2
Image
Image
Image
Image

Modernizacje
Image
Image

Tatra T3
Dwa warianty modernizacji, pierwszy z wstawieniem sekcji niskopodłogowej.
Image
Image
Image
Image
Image

Image

Image
Image
Image
Image

Niemcy

Bombardier NGT12-LEI Classic XXL
Image
Image
Image
Image
Image

Siemens Combino
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Bombardier MGT-K
Image
Image
Image
Image
Image

NGT6WL Leoliner
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Bombardier NGT D8DD
Dwie wersje osmioosiowa NGT D8DD i dwunastoosiowa NGT D12DD.
Na zdjęciu poniżej to ten z lewej.
Image
Image
Image
Image
Poza minimalnymi róznicami bardzo podobny do starszej generacji DWA Bautrzen NGT6DD i NGT8DD.

DWA Bautzen NGT6DD
Dwie wersje sześcioosiowa NGT6DD i ośmiosiowa NGT8DD (wyprodukowana już jako Bombardier)
Image
Image
Image
Image
Image

Duewag MGT6D
Image
Image
Image
Image
Image

Duewag GT6N
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Tatra KTNF6
Zmodernizowany wagon KT4D z wstawionym członem niskopodłogowym.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Bombardier NB4
Image
Image
Image
Image
Image
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)