Forum MZK Grudziądz Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Plany rozwoju sieci tramwajowej Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 17:05, 17 Wrz 2007 Powrót do góry

Zapoznałem się ostatnio z planem przestrzennego zagospodarowania miasta i oto co ujrzałem:
Linie tramwajowe mają być wydłużane w 3 kierunkach:
- od rządza przez zajezdnię, Skladową do Mniszka (przy przejeździe);
- Od Tarpna ul. Paderewskiego, Polną, planowane przedłużenie ul. Piłsudskiego przez teren SSE do Szkoły rolnuczej, gdzie ma powstać osiedle i kościół;
- od stacji Orlen na Chełmińskiej przez ul. Solidarności, Nauczycielską, Kustronia, Polskich Skrzydeł, Warszawską, Rydygiera, skrajem lasu do Bażanciej i wtedy na wprost do cmentarza na jaskółczej.
Zresztą to dokładnie odwzorowane jest na tylnej okładce książki Marcina Klassay "Grudziadzkie tramwaje i autobusy".
Co o tym sądzę? Otóż do Mniszka tramwaje owinny jeździć wyłącznie szosą Toruńską, tak jak kiedyś, no i zakręcać przy wspomnianym przejeździe.
Do Rolnika to w sumie mogło by być, ale ja bym poprowadził ją wzdłuż całej ul. Paderewskiego do Dworca w Owczarkach z pętlą uliczną Dębowa - Bukowa - Paderewskiego, albo po prostu pod Dębem skręcić w Lipową, jak wedłg planów z 1976 roku.
No i Lotnisko. co do powyższej trasy nie mam zastrzeżeń, z tym, że wystarczyłoby tą linię doprowadzić do samego szpitala.
mgr Marek Stawski
Gość





PostWysłany: Śro 16:58, 19 Wrz 2007 Powrót do góry

Ja bym to trochę inaczej rozplanował. owszem, 2 puściłbym do Mniszka przez Szosę Toruńską. JKedynkę bym dał tak jak A1 do Rydygiera, a na trasie do Owczarek bym puścił 3 tak jak jeździ autobus o tym numerze. # jeździłaby do dworca Owczarki, a przez Dębową póściłbym B1, jak było na początku iostnienia tej linii. Na Rządz dałbym 4, którą bym puścił przez Włodka, Dworzec PKP i Rapackiego i Plac, do Stomilu, ale z pominiciem Strzemięcina oczywiści, bo tam za stromo. Zresztą za takim schematem przemawaiją aspekty historyczne, co mozna wydedukowac z książki Marcina Klassy "Grudziądzkie tramwaje i autobusy", to znaczy jakby to wyglądało teraz, gdyby przed laty dokonano tych przedłużeń tras. Toruń nas wykiwał i jest jak jest - tylko 2 linie i zaniedbany tabor.
Gość






PostWysłany: Nie 9:29, 23 Wrz 2007 Powrót do góry

Myślę podobnie. Toruń wraz z Bydgoszczą wykiwali Grudziądz. Tak to b y już była trasa dwojki do Mniszka szosą Toruńską, trójka by jeździła z Rządza przez dworcec Do Stomula, a jedynka by dojeżdżaŁa pod Dąb. Byłby dwutor na Tarpno (w stronę tarpna ulicą Groblową). A teraz jedynie by myślano jedynie o budowie linii na Lotnisko i dalej do Szpitala w Węgrowie. I to wszystko. A zajezdnia w Mniszku też by była, tyle, ze z dojazdem od Szosy Toruńskiej przez Magazynową. Mieli byśmy 3 linie i chcielibyśmy zacząć budować czwórkę.
rammsteinfan
Ideolog



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Śro 20:34, 26 Wrz 2007 Powrót do góry

Jak informuje na swojej stronie Radny Michał Czepek:
"Obiecałem poinformować Was o pieniądzach unijnych z RPO. Wiemy już, że dostaniemy środki na następujące przedsięwzięcia:
(...)-Gruntowna modernizacja torowiska tramwajowego oraz zakup nowoczesnego taboru (w zależności od tego, ile nam kasy zostanie) - wartość całego kontraktu to 44 mln złotych, z Unii dostaniemy połowę(...)".

[link widoczny dla zalogowanych]

Jak na moje - to już dużo Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Sob 11:52, 29 Wrz 2007 Powrót do góry

jak na mnie też to dużo, jeśli chodzi o wypowiedzi polityka. Chciałbym jednak zobaczyć realizację tych planów.
Gość






PostWysłany: Nie 10:48, 14 Paź 2007 Powrót do góry

W przyszlym roku chcą w ramach modrenizacji ulicy Rapackiego zbudować tam tor tramwajowy jako element wiekliej pętli ulicznej, o której była mowa w Nowościach ok. 22.08.1996 roku. A jak już ta pętla powstanie, to 1 ma kursować co 14,5 minuty.
Gość






PostWysłany: Pon 9:51, 24 Gru 2007 Powrót do góry

po pierwsze witam po długiej przerwie. Po drugie to ksiązka Marcina Klassy nie ma takiego tutułu jak tu piszecie tytuł brzmi " Grudziądzkie tramwaje" Wg mnie Linia nr 1 oczywiście pozostaje bez zmian z dodoatkiem ulicy Rapackiego i dworca Pks. Linia nr 2 równiez bez zmian. Linia nr 3 rządz chełmińska włodka rapackego toruńska rządz, linia 4 Tarpno Rapackiego włodka chełmińska mniszek (szosa trń) linia 5 tarpno solidarności szpital, linia 6szpital rządz linia 7 szpital mniszek . I mamy z głowy. Oczywiście wszytsko to jakos sensownie poukładać rozkładami by kursowanie linii takiech jak te było mozliwe- raczej plan długo terminowy ale mysle ze wykonalny. Pozdrawiam
Gość






PostWysłany: Nie 13:07, 30 Gru 2007 Powrót do góry

Faktem jest, że jesteśmy nieco do tyłu z tramwajami. W 1978 roku zbudowany został odcinek do Mniszka, kt który przez jakieś fujary został ułozony na piasku. Gdyby to zostało wykonane porządnie, to by dziś może by ta dwójka była wydłużona powiedzmy do dworca w Mniszku, albo lepiej do przejazdu. Przeanalizowałem sytuację, jakby to wyglądało, gdyby zachowało się to wszystko, co do tychczas wybudowano. Wziąłem pod uwagę wszystkie mijanki do Tarpna, tor na Włodka, i trasę do jeziornej. I już mamy 5 linii:
1. Dworzec - Tarpno
2. Mniszek - Tarpno
3. Dworzec - Włodka - Rządz
4. Tarpno - Rządz (szczyt)
5. Dworzec - Plac - Mniszek (szczyt)
Częstotliwośc byłaby taka, że na trasie do Tarpna tramwaje by jeździły co 3,5 minuty. A na dawnej mijance 2 na Placu stycznia (była ona oddzielna) stacjonowała by rezerwa. I to wszystko by było na dzień dzisiejszy.
Myślano by jedynie o budowie linii na Lotnisko - Wegrowo i oczywiście na rapackiego. A w dalszej kolejności do Lipowej. Mniszek już by był, a dojazd do nowej zajezdni przez ul. Magazynowa.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 17:05, 10 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Gość






PostWysłany: Wto 19:20, 05 Lut 2008 Powrót do góry

BuGGie napisał:
po pierwsze witam po długiej przerwie. Po drugie to ksiązka Marcina Klassy nie ma takiego tutułu jak tu piszecie tytuł brzmi " Grudziądzkie tramwaje" Wg mnie Linia nr 1 oczywiście pozostaje bez zmian z dodoatkiem ulicy Rapackiego i dworca Pks. Linia nr 2 równiez bez zmian. Linia nr 3 rządz chełmińska włodka rapackego toruńska rządz, linia 4 Tarpno Rapackiego włodka chełmińska mniszek (szosa trń) linia 5 tarpno solidarności szpital, linia 6szpital rządz linia 7 szpital mniszek . I mamy z głowy. Oczywiście wszytsko to jakos sensownie poukładać rozkładami by kursowanie linii takiech jak te było mozliwe- raczej plan długo terminowy ale mysle ze wykonalny. Pozdrawiam

Książka, o której tu mowa, ukazała się w kilku różnych wersjach. Najpierw w maju 2007 roku ukazał się artykuł w Pomorskiej o tym, że autor wydał na ksero broszurę "Grudziądzikie tramwaje". Następnie latem rozpoczęła się sprzedaż na tych samych zasadach rozszerzona wersja, "Grudziądzkie tramwaje i autobusy", czyli większy format, lepsza jakośc, zwłaszcza zdjęc. No i w lstopadzie, o czym pisała Pomorska w grudniu, a także pokazywała kablówka, Koło Miłośników Dziejów Grudziądza wydało tą pierwszą, czyli Grudziądzkie tramwaje" o bordowej okładce, z nakładem 110 egzemplarzy.
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)