Forum MZK Grudziądz Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Liwkidacje....... Łódź, GOP Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 13:16, 23 Cze 2009 Powrót do góry

Łódź.

Linia do Pabianic w zasadzie jej istnienie jest zagrożone liwkidacją. J Może tylko dotrwa do końca roku choć na skutek przepychanek MPK Łódź - UM Pabianice - nawet po zakończeniu przebudowy układu torowo-drogowego na Pabianickiej w okolicy budowanej IKEI tramwaje mogą nie wrócic na kawałek nowych teraz od nowej pęłti IEKA w kierunku Pabianic. W ramach przebudowy uwzgłędiono zę linia pabianicka będzie dalej istaniała. Pabianice planują zakup 6 autobusów dla MZK aby zastąpić tramwaje MPK już na jesieni a najdalej w przyszłym roku.

Jutro zawiesza się kursowanie w Łodzi tramwajów (a dodam w historii łodkziej komunikacji termin zawieszenie oznaczał zawsze ostateczną likwidację.) na ul. Limanowskiego od Zgierskiej do al. Włókniarzy - powód stan torowiska - takich torów nie było w Polsce. est to o realizacja uchwały RM Łodzi - w sprawie stanu torowiska stwarząjacego zagrożenie zdrowiu i życiu pasażerów, pieszych i jadących samochodami. Będzie remontowana nawierzchnia ale nie torowisko. Powód brak kasy. Remont MOŻE w okresie 2010 - 2015. Objazdy - linia 4 pojedzie z Dąbrowy na Helenówek z pominięciem pl. wolnosci przez: Franciszkańska - Wojska Polskiego i pl. Kościelny. Linia 5 z Kilińskiego - Pomorska, pl. Wolności, Legionów, al. Włokniarzy do Limanowskiego i dalej na Szczecińską. Linia 2 skręci z Zachodniej w Legionów i dalej jak linia 5. Generalnie hamulec na romenitu infrastruktury tramwajowej.

Ale paradoksalnie miasto zmodernizuje torowisko wyremontowane niedawno. Odcinek Kilińskiego od Wigury do Tylnej. Położono niecałe 3 lat temu nowe torowisko w trechnologii węgierskiej. Idzie ono wyprucia. Powód ułatwienie jazdy samochodom.

Do likwidacji przeznaczono odicinek sieci na Aleksandrowskiej od pętli Szczecińska do pętli Chochoła - powód idiotyczny plan poszerzenie ul. Aleksandrowskiej - która i tak się zwęzi w Aleksandrowie - zamiast budowy obwodnicy Aleksandrowa. Będzie to się wiązać z przebudowaniem ciasnej pętli przy Szczecińskiej i skróceniem jednej z linii jadących na Teofilów do pętli Żabieniec - linia 5).

ŁTR - dalsze losy pod znakiem zapytania. Sama inwestycja okazała się niewypałem na dodatek na wiele lat przypieczętuje ona niewydolność tramwaju (i transportu zbiorowego) w centrum. Krótkie przystanki, mało pojemne nowe tramwaje, brak priorytetu dla tramwaju (element ŁTR'u - Obszarowy System Sterowania Ruchem daje priorytet tylko samochodom, wstrzymując tramwaje na każdym ze skrzyzowań), wydłużenie czasu przejazdu niż przed remontem, znaczne zmiejszenie częstotliwości kursowania linii jadących przez trasę ŁTR (2, 3, 6, 11, 16, 16A). Na dodatek zliwkwidowano na trasie ŁTR i na Łagiewnickiej linię autobusową 95 która mogłaby przejące część potorku pasażerksiego, którego nie są w stanie obsłużyć w centrum tramwaje.

Do Pabianic ŁTR nie pojedzie. Do Zgierza też nie - choć Zgierz chciałby - nawet w wersji znacznie okrojonej tj remontu obecnej linii do pl. Kilińskiego to niestety nie ma kasy i z racji ogromnego zadłużenia nie może sie ubiegać o dofinansowanie z UE.

Ale to nie wszystko - do likwidacji przeznaczona jest jedna z zajezdni tramwajowych MPK - zaj u zbiegu ulic Dąbrowskiego i Kilińksiego. Ale MPK chce przejąć zajezdnię tramwajową Helenówek należąca do innego przewoźnika - MKT. Powód - otoż miasto płaci za kursy wyjazdowe i zjazdowe, więc potrzebne są zajezdnie jak najdalej oddalone od tras - Helenówek jest idealny pod tym względem. Oznaczałoby by to ogranieczenie MKT do świadczenia przewozów autobusowych a linia 46 byłaby skrócona do relacji Ozorków - Helenówek. Wagony 803N (zmodernizowane) poszłyby na żyletki - zostałyby się GT8N i GT8NF (ale raczej nie dwa GT6). Na razie nie udało sie przeforsowac przejęcia zajezdni. Następne podejście za rok. miasto Łódż chce się pozbyć udziałów w spółce MKT (praktycznie połowa udziałów). UM czyli ZDiT sukcesywnie ogranicza liczbę kursów komunikacji miejskiej.

Tramwaje Podmiejskie (liine 43i 43bis). Mogą nie przetrwać do przyszłego roku. Powód stan finansów miasta Konstantynowa oraz samej spółki i stan taboru. W takim przypadku to tramwaje MPK dojadą do Konstantynowa (linia 9 ???) a odcinek Konstantynów- Lutomiersk do likwidacji. Wcześniej Konstantynów oponował chcąc by tramwaj dojeżdżał przynajmniej do Igancewa - czyli konieczna by była budowa pętli albo trójkąta manewrowego. MPK nie chce łożyć na taką inwestycję. Konstatynów niedługo nie będzie miał wyjścia - nie ma kasy na remonty i na nowy tabor (nawet używany). SpółkaTP nie ma szans na pozyskanie dodatkowych przychodów.


GOP

Będzin - nie chcą tramwajów podobnie jak Gliwice. Problemem w liwkidacji jest Dąbrowa Górnicza, która nieco torów wyremontowała i chce kursowania tramwajów choćby okrojonego do jednej tylko linii 21 z Huty Katowice do Sosnowca. Z tego powodu zostanie przjazd przez Będzin ale bez środków na utrzymanie torowiska a tym bardziej remonty. przezkodą jest problem finansowanie z budzętu fgminy czego co należy do innej gminy. Do likwidacji idą - zajezdnia kóra i tak jest w faktycznie stanie likwidacji - tylko postój nocny - żadnych przeglądów czy napraw. Do cięcia linia do Czeladzi, linia do Os. Zamkowego - czyli dojazd do likwidowanej zajezdni. Powiedzenie przez Będzin NIE tramwajom oznacza w sumie odłożóny w czasie wyrok na linii 21 kursujacej do Dąbrowy. W tej sytuacji nie będzie dalszych remontów tegoż odcinka, co w doprowadzi do liwkidacji ruchu tramwajowego.

Chorzów - zlikwidowano linię od Rynku do Siemianowic - linia 12.

Ruda Śląska do likwidacji linia 18 powód część tej trasy utrudnia przejazd samochodom. Zapewne to nie jedyna likwidacja...

Gliwice- likwidacja tramwaju. Pojeżdżą jedynie do końca wakacji. Przy okazji Tramwaje Śląskie (a ucierpi szczególnie miasto Zabrze) stracą zajezdnię tramwajową w Gliwicach. miasto Zabrze szuka kasy na zbudowanie pęłtli na linii z Zabrza do Gliwic. Choć w dalszej przyszłości posunięcie Gliwic może oznaczać likiwdację tramwajów w Zabrzu.

Amatorzy fotek KM śpieszcie się bo nie będzie co fotografować.
rammsteinfan
Ideolog



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Wto 18:14, 23 Cze 2009 Powrót do góry

Niestety, z wielkimi obawami przygladam się tym tendencjom. Sprawy łódzkie nie są aż tak widoczne w mediach jak śląskie, gdzie szczególnie kwestia Gliwic spotyka się ze sporym negatywnym rozgłosem. Trzymam kciuki za tramwaje, śląskie, łódzkie i wszelkie pozostałe! Strasznie trudne do zaakceptowania są decyzje o likwidacjach, dpodejmowane paradoksalnie w okresie, gdy możliwe jest pozyskiwanie unijnych rodków fiannsowych na rozwój trakcji tramwajowej...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pon 12:20, 17 Sie 2009 Powrót do góry

Pabianice idą w ślad Gliwic. Do konca września będa jezdzić tlyko tramwaje. Teraz włądze Pabianic atakują GDDKiA o budowę zatok dla autobusów po likwidacji torowiska..

Opublikowano strategia rozwoju KM. Tramwaje w łódiz czeka rzeź

Nudowane now Centum na terenie Dworca Fabrycznego i jego obecnych toów bezie pozbaone tramwaju.

Do likwidacji ida:

Niedawno zmodernizowany odcinek torów na ul. Żwirki i Piotrkoskiej - od Pl. Reymonta do Al. Kościuszki. W raz z nim odicnek torów na Pabianickiej od Wólczańskiej do Pl. Niepodległości.

Kopcińskiego od Piłsudksiego do Narutowicza - jak widać za blisko Nowego Centrum. Tym bardziej dziwi bo to trowisko wydzielone.

Linia na Koziny - Cmentarna i Srebrzyńska

Dolna - Łagiewnicka - Warszawska.

Linia na Stoki - od zajezdni do obecnej pętli Stoki.

Aleksandrowska - od Szczecińskiej do Chochoła.

Nowmiejska i Zgierska od Starego Rynku do Zachodniej - oraz Wojska Polskiego od Franciszkańskiej do Pl. Kościelnego.



Do wybudowania:
Tramwaj w przełużenieu al. Kościuszki przez obecnej jej południowy kawałek i ul. Wólczańską do Pabianickiej (bo na Piotkrowskiej przeszkadza samochodom).

Łącznik tramwajowy od Pl Reymonta do Wólczańskiej jako przesłużenie ul. Przybszewksiego (rozbiórke obiektów wpisanych do rejestru zabytków wsztrzymano nakazem prokuratorskim ale jak widać to tylko chwilowa przeszkoda)

Bezsensowny łącznik na ul. Śląskiej pomiedzy obecnymi pętlami Chojny i Niższa (Śląska)

Łacznik w szczerym polu (teren nie przewidziany pod zabudowę meiszkalną ani usługową) od Wyszyńskeigo do Konstantynowskiej.

Linia na Olechów w gorszym wariancie tj Rokicińską i Hetmańską (zamiast Przybyszewskiego ale jeszcze by mieszkańcom Widzewa i Oelchowa tramwaj przypał do gustu...)

Dąbrowskiego od torów kolejowych do Puszkina (po co - to tereny przesłowe - autobusy tam woża łónie powietrze).

Tramwaj na Franciszkańsksiej od Wojska Polskiego a dalej Zawiszy do Limanowskiego.


Generalnie tramwaj to nieiekologiczny środek trnasportu nie to co autobusy... Za to centrum miasta przetnie gęsta sieć arterii - więcej niż w Moskwie.

Z sieci zostanie nam niewielki ogryzek.
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)