Forum MZK Grudziądz Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Rozklady słuzbowe Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 11:33, 14 Paź 2007 Powrót do góry

Od wielu lat niektóre słuzby autobusowe obsługującej niż 1 linię. Pamiętam taki ewenemnt> śłużba 1/1 i 1/13, która obsługiwała linie 2 (rano do Pienków), 8 (w dni nuaki szkolnej), 6 (12.00 do Wełcza), potem znów 2 do pieńków potem kurs 4 17.40 ze Strzemięcina i 18.20 z W.tarpna, no i na koniec,jeśli pmięć mnie nie myli, ostatni kurs 10 do Rudy przez Wałodowo. W tym czasie służba 5/13 wykonywała ostaatni kurs na 2 a któraś z dwójek ostatni kurs na 5.
teraz taka służba B1/2 i B1/14. pomijam fakt, że autobusy linii B1 rano robią dwa kółka na A1, a tkóryś z A1, chyba A1/3 jedzie jako B1 do Rogóźna. Powracając do B1/14, gdy już wykona kurs o 17.30 z rogóźna do Placu, to robi po kolacji dwa kółka na linii 10 i "półkólko" na 2 do Mniszka. To jest już przykład łączenia linii komercyjncych i "miejskich". Takich rozkładów mieszanych Pan Piotr robił już dużo.
Albo służba 3/7, którą wykonywał ostatnio wóz 240. Rano kółko "szkone do Składowej na 2, potem 6.10 do Wałdowa i z powrotem, no i gdy dojedzie na Plac, to bez pasażerów jedzie na Lotnisko, by wykonać półkółko o 7.35 jako 3 na Poniatowskiego. No a po południ wykonujejuż tylko półtora kółka na trójce (start z Poniatowkiego i Debowa).
Osobiście wolałbym, zeby takich "dzikich służb", jak to odlat określa mój wujek, kierowca MZk, by było jak najmniej, albo najlepiej wcale. Rozumiem potrzebę zamiany taboru większego na mniejszy w godzinach wieczornych, ale po co te inne mieszania?
Druga sprawa to wygląd samych rozkladów służbowych. Znam sposób, jak można umieścić cały przebieg służby na jednej kartce, jak w Bydgoszczy czy w Szczecinie, tj. z jednej strony w jedną stronę linii, na odwrocie w drugą stronę linii. Nie przekonuje mnie żadne tam tłumaczenie, że kierowcy i motorniczowie muszą sie na coś taiego zgodzić. Po prostu wprowadza się takie rozkłady i już. I wtedy MZk wyda 2 razy miej pieniedzy na papier i tuz i 4 razy miej na laminat. a swoją drogą rozklady i służbowe i przysrtankowe powinien robić ZKM, a MZK tylko wozić, ale to temat n osobną dyskuisjuę.
admin
Administrator



Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 101 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 8:34, 16 Paź 2007 Powrót do góry

Jeżeli koszt zakupu papieru będzie stanowił tak istotny czynnik, że od tego zależeć będzie być albo nie być Spółki wtedy, dopiero wtedy Mati, przemyślimy Twoją propozycję. Kierowcy i motorniczowie faktycznie nie muszą wyrażać zgody na taki lub inny układ tzw. techniczny służby (lub brygady jak kto woli). Mamy taki a nie inny wzór (układ) służby i na razie nie zamierzamy go zmieniać, ponieważ brak (z wyjątkiem Matiego oczywiście) sygnałów, że coś jest z nimi nie tak. Obecnie miłościwie nam obowiązujący wzór został wypracowany wspólnie, także z kierowcami i motorniczymi nie wiem czy im odpowiada czy nie, ale nikt nie zgłaszał że wolałby inny.
Co do pierwszej treści postu - Mati jeżeli potrafisz ułożyć służby tak aby kierowcy jeździli tylko na jednej linii to proszę bardzo, tylko pamiętaj, że nie możesz nawet o minutę zmienić żadnego aktualnie obowiązującego kursu (!), a i najważniejsze pamiętaj o czasie pracy kierowców i wszystkich zawiłościach tej ustawy. Życzę powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Nie 10:01, 21 Paź 2007 Powrót do góry

Tego nuż nie muszę robić, bo mam tych rozkładów sporo. Na przykład na linii autobusowej 2 rano dałem 3 brygady, z czego 1 szczytowa kursuje w dni nauki szkolnej, (kursy oznaczone !), a w szczycie popołudniowym są juz 4 brygady. Nieco się komplikuje sprawa z kursami wieczornymi, zarówno w dni powszednie, jak i wolne, bo są kursy z Placu, ale już nie wracające z Mniszka, i nie mam na myśli zjazdowych, tj, kiedy dana służba po prostu po dojechaniu do Mniszka, zjeżdża do zajezdni. W tym przypadku musiałem co nieco dodac, żeby cały czas były dwie brygady całodzienne.
Na 10 wyszły mi 4 brygady w szczycie porannym, pomiedzy szczytami 1, po południu 3 brygady w szczycie i 2 ciągłe, a więc jedna brygada ciągła byłaby jednozmianowa tzw. "popołudniówka"), jak to się zdarza w wielu miastach.
Nie zmieniłbym już nic na 3, 4, 5, 6, 12, poza może numeracją według kolejności szczytowej, tak, jak w tramwajach, bo tak sie robi w zasadzie wszędzie, właściwie jak się rozpoczyna układanie rozkladu jakiejkolwiek linii, to wszystkie kursy kolejno się numeruje, mając pod uwagę ilość brygad, a potem wychodzi, która brygada musi zjechać do zajezdni po szczycie. Bywa i tak, ze brygada zonaczona nr 1 jest bisem, a nie służbą ciągłą (vide Szczecin). Tak więc w szczycie na 3 mamy 5 brygad, na 4 - 7, na 5 - 2 (jeden kurs wykonywany przez 6/8 tutaj jako 5/2, a właściwie już 5/3, biorąc pod wuagę pierwszy kurs 5 obsługiwany przez inną służbę niż 5/1, chyba któraś z linii A1, o ile dobrze pamiętam), 6 - 2 (6/7 i 6/8 oznaczone odpowiednio jako 6/1 i 6/2, z czego ta druga tylko jako popołudniowa, z wykonaniem kursu jako 5/3 między obydwoma kursami na 6, bo rano jeździ jako 4/6). Na 12 bez zmian.
Na niektórych liniach, wiadomo już każdemu, kto mnie zna od lat, zmiejszyłbym ilość wariantów trasy, jak na 16, gdzie wszystkie kursy przejeżdżające przez ul. Warszawską puściłbym przez Balneologię. Co innego sprawa się ma z kursami wyjazdowymi i zjazdowymi uwzgledniamimy w rozkladzie już oficjalnym, jak na wspomnianej już 16, czy B1.
Co do układu graficznego rozkladów służbowych, to wyglada mniej więcej tak, że na jednej stronie jest tabela z ważniejszymi przystankami na trasie, wraz z początkowymi i końcowymi, w maksymalnej ilości 8, a na drugiej stronie "Międzyczasy' w druga stronę lini. zaletą tego jest, że motoroniczy czy kierowca w każdej chwili moze sprawdzić, czy jedzie punktualnie. Np. kierowaca na 3 sprawdzi będąc w Tarpnie, czy jedzie punktualnie i czy zdąży zakręcić w owczarkach powiedzmy, i punktualnie odjechać z tamtąd, jeśli postój trwa np. minutę albo dwie. Zresztą w Instrukcji dla Służb Ruchu MPK Grudziądz z 1989 roku i MZK Grudziadz z 1999 roku, w rozdziale "Rozkład jazdy" w punkcie odnoszącym się do rozkładu służbowego, podaje się określenie "przejazd przez punkty kontrolne", czyli te wazniejsze przystanki. Nie będzie teraz musial motorniczy/kierowca odwracać rozkładu na drugą stronę, gdzie są podane czasy przejazdów przez wszystkie przystanki i obliczać czas do któregoś z nich. Jeśli chodzi o litę tych przystanków, na jakich kierowca ma sie zatrzymywać, to po prostu musi je znać, to jest wiedzieć, że się zatrzymuje na wszystkich na danej trasie. Wyjątkiem jest oczywiście przystanek "Focha".
Ale rzeczywiście, wydaje się, że koszt papieru czy laminatu nie jest taki duży, ale gdy się robi sporo takich rozkładów, to jednak wychodzi spora suma. A tu przedstawiłem przykład, że i na tym można zaoszczędzić. Rok temu rozmawiałem o tym z ludźmi z ZKM. Przekonałem ich do tego, choć nie było łatwo, i tak mieli jakieś "ale", bo nie dokońca byli do tego przekonani. Również Pan Piotr z pokoju nr 3 zgodził się że to dobry pomysł. Zapytał się, co będzie, jeśli jakaś służba będzie miała wiecej kursów, że się nie zmieszczą na jednej kartce. Odpowiedziałem mu, że wszystko jest sprawą ustawienia odpowiedniej czcionki, w tym wypadku zmiejszonej. Pan Krzystof załęski, mój stary znajomy, który obecnie pracuje w Ratuszu, ma bardziej otwarty umysł, i zgodził się za mną, że wszystko da się zrobić, że nie ma rzeczy niemożliwych. Gdyby mnie zatrudniono do układania służbowych rozkłądów w Grudziadzu, to bym wszystkim pokazał, że jednak można. bo przecież znam wiele miast i jak tam takie rozkłady wyglądają. A samo układanie rozkładów rozpocząłem już w 1991 roku i od tego czasu zrobiłem ich sporo. Tak, że mam czasem do czego sięgać.
admin
Administrator



Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 101 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 10:05, 29 Paź 2007 Powrót do góry

Mati, mam wrażenie, że nie przeczytałeś tego co napisałem powyżej.

Nie zmieniamy rozkładów jazdy dla pasażerów !!!

A z tego co widzę powyżej jak chociażby:
Cytat:
Na przykład na linii autobusowej 2 rano dałem 3 brygady, z czego 1 szczytowa kursuje w dni nauki szkolnej, (kursy oznaczone !)
to już pachnie zmianą rozkładu jazdy dla pasażerów.

Z tego co napisałeś, to chodzi o to aby na 1 służba lub brygada jak kto woli obsługiwała 1 linię, tymczasem, z tego co napisałeś powyżej to tak w zasadzie oprócz kosmetyki nic więcej nie zaproponowałeś - nie widzę konkretnych służb, więc nie mogę się odnieść do Twoich propozycji - chyba że jest inaczej to w takim przypadku przepraszam.
Mati wybacz, ale jeżeli mówisz (piszesz) 1 brygada/służba = 1 linia to proszę bądź konsekwentny.

Jeżeli zechciałbyś usłyszeć moją (naszą) opinię to musielibyśmy zobaczyć Twoje propozycje. Mógłbyś je przesłać mailem lub zamieścić na forum - wtedy podyskutujemy. Co do praw autorskich - nie obawiaj się, ponieważ za 3 m-ce będzie rewolucja w rozkładach jazdy (prawdopodobnie). Także to co masz na dziś zrobione nie zostanie wdrożone - wkrótce będą budowane nowe rozkłady dla pasażerów i tym samym służby/brygady.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pon 14:23, 29 Paź 2007 Powrót do góry

Szanowny Adminie czy mógłbyś uchylić rąbka tajemnicy odnośnie planowanym zmianom mających nastąpić za 3 miesiace Question Czy macie juz BUSMANA Question
Gość






PostWysłany: Pon 17:00, 29 Paź 2007 Powrót do góry

Tak, musiałbym tutaj, bądź wysłać mailem te bryfgady, któr wyliczałem, choć to samo również zrobiłem niedawno, dając je (kopie) do ZKM na Piłsudskiego.
Co do postanowienia "1 służba (brygada)= 1 linia," to zdaję sobie sprawę, że nie zawsze się to da. W przypadku wspomnianej dówjki, owszem rano byłyby 3, potem do zmiany 2, w szczycie pp 4, a potem zostały by 2 + kursy zjazdowe z innych linii/służb/brygad. I to równiez biorę pod uwagę. Takie coś nazywamy jako brygady wieloliniowe, i się zdażają w innych miastach, nawet na liuniach tramwajowych.
Jedna brygada to dwie służby (jak dwie zmiany), chyba, że bedzie jednozmianowa, jak bisy i nocki. tak więc np. na linii autobusowej 3 brygada 1 będzie się składać ze służb 3/1 i 3/13. Zauwazyłeś pewnie, że w tramwajach i autobusach w Grudziądzu są teczki z naklejonymi brygadami, gdzie kierowcy trzymają rozkład służbowy i kartę wozu.
Natomiast nowe rozkłady, o które pyta się kolega Gawron, ma ułożyć Marcin Gromadzki z Gdańska.
admin
Administrator



Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 101 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 7:19, 31 Paź 2007 Powrót do góry

1) Marcin Gromadzki nie będzie układał rozkładów jazdy.
2) BusMana ma UM a nie MZK - szkoda ale nie mamy takiej kasy.
3) Co do zmiany rozkładów nie mamy pełniej informacji - wiemy tylko to, co Pan Gromadzki przedstawił na spotkaniu w UM. Z najważniejszych zmian to np. zmiany tras przejazdów części linii:
- 12 przez al. 23 Stycznia (też chcieliśmy to zrobić, ale zabrakło czasu),
- 4 przez Bora-Komorowskiego i Pruszyńskiego, wszystkie kursy przez Łyskowskiego z pominięciem Waryńskiego,
- 15 przez Hallera i Dworzec PKP,
- linia nr 20 przejmie z 10 3 kursy do Rudy przez Pieńki - pozostałe warianty 10 bz Surprised Rolling Eyes
- 2, 10 i 22 (zmiana numeracji linii nr 2) w jedną stronę przez Dworzec PKP, natomiast kursy z Mniszka z pominięciem Dworca PKP,
- przez Lotnisko wszystkie autobusy przez ul. Ikara (oczywiście z wyłączeniem 3 i 14),

To tyle z tego co udało się nam zanotować na spotkaniu, oczywiście są to zmiany postulowane, ale wcale nie jest powiedziane, że tak będzie. Ostateczna decyzja jest w rękach UM. Nie oceniamy czy to dobrze czy źle. Niech mieszkańcy ocenią. A i najważniejsze w kontekście postulowanego (zwłaszcza przez Matiego) uruchomienia T3 - Pan Gromadzki nie przewiduje uruchomienia tej linii .

I jeszcze jedno - Mati cieszę się, że przesłałeś brygady do UM, tylko o ich ostatecznym kształcie, zawsze i wszędzie decyduje przewoźnik, a nie organizator przewozów. Oczywiście organizator może (a nawet powinien) zaproponować ich kształt. Jednak przewoźnik odpowiada za czas pracy kierowców i nie może się tłumaczyć, że łamie prawo, bo dostał takie służby od organizatora - stąd też czy będą one w takiej czy innej formie to tą niewdzięczną decyzję musi podjąć przewoźnik.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Nie 13:08, 04 Lis 2007 Powrót do góry

Np w szczecinie istnieje Zarząd Dróg i transportu, który układa wszystkie rozkłady i służby, i ich wykonywanie zleca przeowźnikom, podobnie jest w Elblągu. Zresztą w sczecinie te rozkłady układa mójh stary kolega. Inaczej jest np. w łodzi. Ale skoro w Grudziadzu słuzby ustala przwoźnik to OK. Natomiast w linię T3, to nigdy nie wierzyłem, że zostanie uruchomiona na stałe, może po wybudowaniu linii gdzieś tam na Lotnisko...
admin
Administrator



Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 101 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 7:21, 05 Lis 2007 Powrót do góry

Cytat:
Natomiast w linię T3, to nigdy nie wierzyłem


No to ja wymiękam...... Mati wybacz ale byłeś do tej pory jednym z głównych orędowników tej linii a teraz chcesz ją (linię T3) porzucić??? Shocked

A co do służb - oczywiście zarządy komunikacji mogą i nawet powinny układać służby dla kierowców - tylko jeżeli coś będzie nie tak to przed wszystkimi tzw. organami kontrolnymi odpowiada przewoźnik a nie zarząd od krokodyli począwszy na inspekcji pracy skończywszy. Jeżeli zarząd układa służby to ja jestem za - oby i tak było w Grudziądzu. Jeżeli będą o.k. to będziemy je wdrażać. Jeżeli uznamy, że warto przy nich "pomajstrować" Laughing
to co nieco pozmieniamy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Wto 17:19, 13 Lis 2007 Powrót do góry

Jeśli chodzi o T3, to oczywiście bardzo chcialem, by taka linia była, choć zdawałem sobie sprawę z realności bądź raczej nierealności jej uruchomienia na stałe, a właściwie przychylność ze strony włodarzy miasta i władz MZK.
A co do ukłądania rozkładów w ogóle, to w moim pojeciu (i ja tak zawsze robię, bo inaczej sobie tego nie wyobrżam), to jak już to układać i służbowe i oficjalne. I powinna to robić jedna, ta sama osoba. Bo przeciez ten co uklada rozkłady oficjalne, to musi przewidzieć ile brygad ma na danej linii być, kiedy która ma wchodzić, a kiedy zjeżdżać, bądź przechodzić na inną linię. I Ja tak zawsze robię, najpierw zakładam daną częstotliwość na linii, potem tzw kursy "żelazne", czyli te, które muszą być, jak dojazd do zakładu prazy czy szkoły o określonej godzinie, no i jedziemy. Służba nie może przekraczać 10 godzin, a ta która ma powyżej 5 godzin, musi mieć przerwę na posiłek. i teraz po moich staraniach i zabiegach w MZK i ZKM obecnie na linii T2 od 2 listopada są wprowadzone przerwy na posiłek, które w dni powszenie trwają 18 minut na Rzadzu, a w dni wolne każdy postoj trwa 16 minut, co się wyrównuje. A wiemy, że przerw na posiłek powinna trwać conajmniej 15 minut. Na jedynce rozkład się właściwie nie zmienił, poza przesunięciami odjazdów z Tarpna, Tak, że nie ma tych zerowych postojów w niektrórych godzinach, a wszystkie trwają 4 minuty, według mnie mogłyby trwać do 6 minut, biorąc pod uwagę czas przjazdu między Forteczną i Tarpnem i z powrotem.
Ale jak już ten rozkład obowiazuje, to powinoo się dołożyć do tego linię T3 choćby w kilku kursach, jak w te, które zostały z dwójki wyjęte, by stworzyć przerwy na posiłek. A i tak tramwaje powinny jeździć częściej. Można tez te przerwy wypałenić tzw. brygadami posiłkowymi, tj, oznaczoną jako 2/7, która by robiła po jednbym kółku rano i po południu (coś takiego wprowadzono teraz w Szczecinie, wykorzystujęc brygady szczytowe innych linii, tak by na liniach podstawowych zachować ciągłość 12 minut).
admin
Administrator



Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 101 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 14:27, 15 Lis 2007 Powrót do góry

Mati nie po 5h a po 6h i do tego wszystkiego trzeba dodać dość zawiłe przepisy ustawy o czasie pracy kierowców bo przerwa na posiłek to tylko jedna z przerw należnych kierowcy i motorniczemu oczywiście. Od 2009 roku ustawa o czasie pracy kierowców dotyczyć będzie także motorniczych i jeżeli do tego czasu nie będzie toru odstawczego np. na Rządzu to będzie "maniana" i to na tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Czw 15:19, 15 Lis 2007 Powrót do góry

Gdzieś ktoś napisał że moderna ma objąć pętlę Tarpno i pewnie tam powstanie żeberko. Problem ten dotknie z pewnością nie tylko Grudziądz ale także inne miasta o większych sieciach. Już teraz np w Warszawie zdarzają się absurdy typu przerwa zaraz po wyjeździe z zakładu.
Gość






PostWysłany: Czw 16:21, 15 Lis 2007 Powrót do góry

To wszystko prawda. Ktoś mi powiedział niedawno, że w Grudziądzu są nie tylko wąskie tory tramwajowe, ale i wąskie horyzonty myślowe niektórych ludzi, od których wiele zależy. Dlatego w Grudziadzu nie ma pętli wielotorowych, wzorem z innych miast, choćby Elbląga i Torunia, żeby tramwaje mogły się wyprzedzać w czasie posiłku.
Z tego co słyszałem, to praca kierowcy ma zawierać samej jazdy do 6 godzin, a reszta czasu postoje, w które wlicza się przerwy na posiłek i wszystkie inne przerwy. Podobno tak jest w Starej Unii, bo tę tezę słyszałem gdzieś w 2000 roku od znajomego kierowcy autobusu MZK, który często tm na zachodzie bywał.
A to co pisze kolega smoli, o przerwach zaraz po wyzjeździe z zajezdni, to i moim zdaniem totalny absurd. Kto zaczyna pracę od przerwy? Albo po co też robić przerwę na posiłek, kiedy zaraz ma zjazd do zajezdni? Jak już to przerwa powinna być po jednym kółku, jak brygada wyjeżdża powiedzmy o 8 rano w dzień wolny, kiedy rozpoczyna się szczyt i tak samo przed zjazdem wykonać jedno conajmniej kółko, albo i pół, po przerwie posiłkowej, jak brygada, która zjeżdża o godzinie 18 czy 19, kiedy kńczy się szczyt w dni wolne. Brygady szczytowe, czyli po grudziądzku bisy, nie wymagają przerwy na posiłek.
Gość






PostWysłany: Czw 18:44, 15 Lis 2007 Powrót do góry

Mati napisał:
To wszystko prawda. Ktoś mi powiedział niedawno, że w Grudziądzu są nie tylko wąskie tory tramwajowe, ale i wąskie horyzonty myślowe niektórych ludzi, od których wiele zależy.


[link widoczny dla zalogowanych]

Na potwierdzenie Twoich słów że niektórzy specjaliści od komunkacji nie mają o niej zielonego pojęcia.
admin
Administrator



Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 101 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 7:44, 19 Lis 2007 Powrót do góry

Cytat:
Na potwierdzenie Twoich słów że niektórzy specjaliści od komunkacji nie mają o niej zielonego pojęcia.

Nic dodać nic ująć

Cytat:
Z tego co słyszałem, to praca kierowcy ma zawierać samej jazdy do 6 godzin, a reszta czasu postoje, w które wlicza się przerwy na posiłek i wszystkie inne przerwy.


Mati wiesz że dzwoni ale nie wiesz w jakim Kościele....
Kierowca komunikacji miejskiej może pracować max. 10 godzin z tego tzw. czystej jazdy może mieć max. 9:15 - 0:15 (posiłek) = 9:00 - to oczywiście czysta teoria bo nigdy (?) nie będzie miało miejsca, ale jak poczytać przepisy (patrz mój post wyżej) to akurat tyle wychodzi. To tyle jeżeli chodzi o czas pracy.

Co do bezsensowności przerw na koniec służby lub na jej początku no cóż jest to życiowy bezsens - ale przepis w RP jest przepisem i jeżeli nie ma innej możliwości "wrzucenia" przerwy - przepisy zmieniają się co chwilę i nie zawsze istnieje możliwość wprowadzenia nowych regulacji - przerw "od ręki" - to niestety trzeba je "dołożyć" albo na początku albo na końcu służby. Jeszcze raz podkreślam, że jest to bezsens ale czasem firma nie ma innego wyjścia bo przepis MUSI być wdrożony w życie. Stan taki będzie trwał przynajmniej do chwili wprowadzenia zmian w rozkładach jazdy.

I na koniec - nie jest powiedziane, że jak jest służba bisowa (szczytowa) to z klucza nie ma przerw - wszystko zależy od tego jak jest podzielona i może się zdarzyć, że przerwa będzie potrzebna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)