Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Pią 13:09, 11 Maj 2007 |
 |
Przy + 20 stopni za oknem w wozie 49 było włączone ogrzewanie.Skandal  |
|
|
|
 |
Iwan
Ideolog
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany:
Pią 19:41, 11 Maj 2007 |
 |
I to się nadaje do prasy!
P.S. Zgłosiłeś awarię Motorniczemu? |
Post został pochwalony 0 razy |
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Pią 20:27, 11 Maj 2007 |
 |
Niestety nie  |
|
|
|
 |
Gość
|
Wysłany:
Pon 11:11, 28 Kwi 2008 |
 |
Eeeechhhh. To nie ogrzewanie.
Tramwaje hamują elektrodynamicznie - silnik zamieniany jest w prądnicę silnie obciążoną oporami. W oporach wydzielana jest spora moc podczas hamowania. Konstruktorzy wagonów 105N/805N przewidzieli możliwość wykorzystania ciepłą oddawanego przez te opory do dodatkowego wspomagania ogrzewania wnętrza wagonu. W okresie zimowym jest udrażniany kanał łączący opory hamowania z ciągiem grzejników w wagonie.
Korozja - nieuchronna korozja powoduje, że powstają dziury i powietrze ogrzane przez opory hamowania dostaje się non-stop do środka. Stąd wrażenie że latem jest włączone ogrzewanie.
A kto kiedyś przechodził tuż obok wózków tramwaju w upalny dzień? Nie czuć było jaki żar bucha od wózków? |
|
|
|
 |
Gość
|
Wysłany:
Śro 17:39, 30 Kwi 2008 |
 |
TP napisał: |
Eeeechhhh. To nie ogrzewanie.
A kto kiedyś przechodził tuż obok wózków tramwaju w upalny dzień? Nie czuć było jaki żar bucha od wózków? |
No jasne. Kiedyś tak stanąłem przy 102-jce. |
|
|
|
 |
|