Forum MZK Grudziądz Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Autobusy testowe w MZK Grudziądz Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
MICH@Ł
Sympatyk



Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 15:55, 12 Sie 2007 Powrót do góry

Dokładnie tak jak pisze takraf261. Mowił mi kierowca jeżdżący Manem, że każda, nawet najmniejsza naprawa wymaga komputera i kilkugodzinnego "kombinowania". O zachowaniu tych wozów zimą nawet nie wspomnę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Nie 16:00, 12 Sie 2007 Powrót do góry

MICH@Ł napisał:
Mowił mi kierowca jeżdżący Manem, że każda, nawet najmniejsza naprawa wymaga komputera i kilkugodzinnego "kombinowania". O zachowaniu tych wozów zimą nawet nie wspomnę...
To już jest chyba wada wszystkich najnowszych typów autobusów. Confused
Gość






PostWysłany: Pon 13:40, 13 Sie 2007 Powrót do góry

Gawron napisał:
Czytałem to. Pisze ,że to dobry silnik.Jednak wolę się spytać eksperta czyli ciebie Smile Pisałeś wcześniej ,że MANy maja słabe silniki.To która firma robi najlepsze Question

Nie miałem na myśli stwierdzenia, że silnik mana jest zły. Na pewno wszyscy zaobserwowali, że w ostatnich latach jakość produkowanych wyrobów pozostawia wiele do życzenia. Nie jest to podyktowane złą wolą producentów tylko tylko chęcią zysku. Czyli po prostu każdy wyrób ma swoją określoną przez producenta żywotność. W tej chwili już nie ma np. takich pralek, lodówek itp, które funkcjonowałyby przez 20-30 lat. Teraz 5-10 lat i out! Kupujesz nową. Każdy chce zarobić. Tak samo jest w motoryzacji. Kiedyś firmy produkowały jeden model samochodu przez 5, 10 a czasami przez 20 lat. Teraz standardem jest jeden model na rok. A silniki wysokoprężne w zasadzie same w sobie są długowieczne (np. silnik SW-680 to nic innego tylko konstrukcja Leylanda, która w zasadzie nie zmieniona przetrwała ponad 50 lat). 20 czy 50 lat to trochę za długo bo pojawiają się zaraz cwaniaczki produkujący "podrobione" części zamienne, a więc zysk żadny. Dlatego do tych silników wciśnięto elektronikę- trudną do szybkiego podrobienia. A jak wiadomo elektronika bardzo często jest zawodna- czyli zysk jest. Ponadto producenci silników, jak sądzę lobbowali za wprowadzaniem rygorystycznych norm emisji spalin (tzw. Euro). W niedługim czasie norma ta osiągnęła poziom 5 (Euro 5), czyli musiało powstać w bardzo krótkim czasie pięć nowych konstrukcji silnika. I osobiście wątpię w to, żeby którykolwiek z nich przetrwał 20 lat. A norma Euro przejawia się tym, że z jednej strony emisja spalin jest ograniczana (ekologia) a z drugiej powoduje większe zużycie paliwa (teraz to chyba jest ponad 100%). Czyli okazać się może, że degradacja środowiska spowodowana większym wydobyciem ropy może być wyższa niż ekologiczny "efekt" w silnikach wysokoprężnych.
Gość






PostWysłany: Pon 17:50, 13 Sie 2007 Powrót do góry

To moze opisze teraz wrażenia z jazdy mojego wujka LIONem. Powiedział że autobus ma bardzo wygodne siedzenie kierowcy oraz bardzo czytelna tablice rozdzielczą. Spodobały mu sie tez duze lusterka oraz "odejście spod świateł". Powiedział że chetnie zamienił by sie za Neoplana::
pozdrawiam
Gość






PostWysłany: Pon 18:42, 13 Sie 2007 Powrót do góry

takraf261 napisał:
To moze opisze teraz wrażenia z jazdy mojego wujka LIONem. Powiedział że autobus ma bardzo wygodne siedzenie kierowcy oraz bardzo czytelna tablice rozdzielczą. Spodobały mu sie tez duze lusterka oraz "odejście spod świateł". Powiedział że chetnie zamienił by sie za Neoplana::
pozdrawiam
Dziś LION widywany na 3 Dębowa PKP.Ale siedzenia dla pasażerów ma niewygodne.Lepsze mają nasze Scanie Wink


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 20:05, 13 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
Gość






PostWysłany: Pon 19:03, 13 Sie 2007 Powrót do góry

takraf261 napisał:
To moze opisze teraz wrażenia z jazdy mojego wujka LIONem. Powiedział że autobus ma bardzo wygodne siedzenie kierowcy oraz bardzo czytelna tablice rozdzielczą. Spodobały mu sie tez duze lusterka oraz "odejście spod świateł". Powiedział że chetnie zamienił by sie za Neoplana::
pozdrawiam

Szczyt marzeń - fotel i lusterka? Shocked
Jasin
Koneser



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 305 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz/Strzemięcin

PostWysłany: Pon 19:25, 13 Sie 2007 Powrót do góry

Może Neoplan ma za małe? Very Happy
I tak za jednego takiego MANa lepiej wysłac kilka peerek do ponownego remontu, gdyż te z numerami #258-#268 są w stanie lekko mówiąc kiepskim.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MICH@Ł
Sympatyk



Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 20:52, 13 Sie 2007 Powrót do góry

Stanowisko kierowcy w naszych Neoplanach jest akurat dość wygodne, podejrzewam, że w tych właśnie wozach kierowca ma najwyższy komfort pracy biorąc pod uwagę grudziądzkie autobusy. Co do Peerek, Jasin trochę przesadziłeś, bo wozy #258, #259, #262 i #263 były przecież zupełnie niedawno remontowane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jasin
Koneser



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 305 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz/Strzemięcin

PostWysłany: Pon 20:58, 13 Sie 2007 Powrót do góry

No dobra.... ale #258 pozostawie na mojej liście Cool Do remontu dałbym #267 i #264, chociaz nie wiem czy w tym wypadku nie zostałby skasowany.

Co do MAN'a - ciągle nie mam okazji żeby sie nim przejechac Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pon 21:31, 13 Sie 2007 Powrót do góry

Jasin napisał:


Co do MAN'a - ciągle nie mam okazji żeby sie nim przejechac Confused
Masz jeszcze tydzień Laughing Co do Mana to kosztuje około 700 tys zł a pamiętam jeszcze parę lat temu nowe wozy można było mieć juz za 500 tys. Shocked
Jasin
Koneser



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 305 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz/Strzemięcin

PostWysłany: Pon 21:39, 13 Sie 2007 Powrót do góry

Danka chyba kosztuje coś koło tego...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pon 21:44, 13 Sie 2007 Powrót do góry

Jasin napisał:
Danka chyba kosztuje coś koło tego...
W przetargu na Śląsku kosztowała 605 tys ale była to cena z połowy 2004 roku. Ale i tak wtedy Danka była tańsza od MANa o 50 tys.
Jasin
Koneser



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 305 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz/Strzemięcin

PostWysłany: Pon 21:55, 13 Sie 2007 Powrót do góry

Ja bym zobaczył na testach Dankę.... albo nową Scanię CL94UB Very Happy No i Solarisa Urbino ( w końcu też polak) ale nie wiem czy 10 czy 12, zresztą Solarki słono kosztują...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Wto 13:26, 14 Sie 2007 Powrót do góry

Jasin napisał:
zresztą Solarki słono kosztują...
Są tańsze od MANów ale droższe od Danki. Confused
MICH@Ł
Sympatyk



Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 19:42, 15 Sie 2007 Powrót do góry

Z praktycznego punktu widzenia; za takiego pięknego Mana można by kupić 7 używanych Scanii, czyli "dojechalibyśmy" do numeru #316. Pamiętajcie, że cierpimy na chroniczne niedobory autobusów liniowych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)