Forum MZK Grudziądz Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Schemat linii tramwajowych Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Czw 10:27, 09 Sie 2007 Powrót do góry

Nie wiem czy zauważyliście, ale Amax na swojej stronie umieścił właśnie taki schemat linii tramwajowych [link widoczny dla zalogowanych] Wg mnie tego typu rzeczy są potrzebne i powinny "jeździć" we wszystkich autobusach i tramwajach. A i na przystankach by się przydały a wręcz by były nieodzowne. Fajnie zrobiona ta mapka. Na uwagę zasługuje fakt umieszczenia planowanej linii do Mniszka. Tylko z Mniszkiem ma to niewiele wspólnego. Nie sądzę, żeby ludki z Mniszka taki kawał dygali, żeby się jechnąć tramwajem (co Ty na to, Gawron?), Laughing
rammsteinfan
Ideolog



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Czw 11:24, 09 Sie 2007 Powrót do góry

Fakt, mapka estetycza, ciekawie opracowana - nawet jej "podkład" jest bardzo ciekawy. O przydatności tego typu schematów nawet nie bede się rozpisywał, bo hyba dla każdego jest ona oczywista.
A co do szczegółów technicznych - przydała by się jakaś legenda, bo ktoś dowcipny, albo niekumaty może nie wiedzieć, o co chodzi w tych zielonych przystankach na skrajach tras (czyli info, że to ostatnie przystanki dla wysiadających; choć ja w ten sposób raczej wyróżnił bym przystanki początkowe, a nie końcowe).
Pomyślał bym jeszcze nad wykonaniem jednego "kółka" dla wszystkich linii zatrzymujących się na danym przystanku, zamiast osobnych dla każdej linii - już to wygląda dziwnie, a co dopiero gdybyśmy mieli więcej linii Smile.
Prosze jednak nie odczytywać moich uwag jako próby obniżenia wartości mapki. Mimo wszystko, uważam, że jest świetna, a poza tym, to pewnie nie jest jakaś "ostateczna wersja" - pewnie bliżej jej do dema - udanego zresztą Smile

A swoją drogą - jak otworzyć mapkę z pozomu strony - odsyła do niej jakieś menu, link?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Czw 11:55, 09 Sie 2007 Powrót do góry

Schemat jest ładny i czytelny brawo dla Amaxa.Kiedyś jak jeszcze działało KMKM to nasz kolega Łukasz pracował nad schematem wszystkich linii(tramwajowych i autobusowych).Było kilka wersji jednak ostatecznie to się nie udało.Potem koło się rozpadło.------------- Tramwaj do Mniszka w takiej wersji będzie bardziej przydatny osobom pracującym w okolicach Składowej.Chociaż gdyby ograniczyć kursy albo wogóle zawiesić autobusową 2 ludzie byli by zmuszeni iść jednak na tramwaj za tory PKP. Laughing Tam ma powstać węzeł przesiadkowy z autobusu na tramwaj dla linii podmiejskich.Jednak myślę ,że wiadukt do Mniszka jest konieczny.Może nie od razu,ale za kilka lat jak się pobuduje tramwaj do Mniszka. Wink


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 17:42, 09 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
rammsteinfan
Ideolog



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Czw 15:06, 09 Sie 2007 Powrót do góry

Oj, Gawronie... Zapominasz tylko o jednaj sprawie. Gdyby zlikwidowało się, bądź ograniczyło kursy autobusowej deójki, to zapewne ludzie zbyt długo nie chodzili by przez tory na tramwaj, lecz pojawiłby się jakiś "dobrodziej" i zorganizował busiarską linię do "samego" Mniszka. W tym momencie pielgrzymki na tramawaj by się skończyły, a MZK miałby straty - bo straciłby dochody z zawieszonej dwójki (o ile, oczywiście, w ogóle jest ona dochodowa), a takze z pustych przebiegów tramwajów do Rządza.
Jełśli miałbym oceniać pomysł przedłużenia T2 do Mniszka w obecnie panującym zamyśle, to uważam, ze to niezbyt sensowny pomysł. Gdybym jednak miał już go zaakceptować i zaproponować rozwiązanie, które miało by zwiększyć jego sensowność, to oczywiście proponowałbym wiadukt nad torami i tramwaj aż do centrum osiedla. To jednak zapewne nie wchodzi w grę. W tej sytuacji trzeba by zorganizować węzeł przesiadkowy i wprowadzić linię dowożącą pasażerów do centrum Mniszka. Sens to rozwiązanie miało by jednak tylko wówczas, gdyby przesiadka z tramwaju na tą "cudną" linię nie wiązało się z dodatkowym kosztem. Jak to zrobić - chyba jedynym względnie sensownym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie biletów czasowych (najlepiej już na całej sieci) z możliwością przesiadania się (bo wszelkie bilety przesiadkowe, dwukrotnego kasowania, to raczej tyko duże utrudnienie. Mimo wszystyko jednak, wprowadzenie przesiadek - nawet nie wiążących się z dodatkowym kosztem, bedzie dla pasażerów dużym utrudnieniem, bo sami wszyscy wiedzą, jak na ogół funkcjonują przesiadki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jasin
Koneser



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 305 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz/Strzemięcin

PostWysłany: Czw 15:12, 09 Sie 2007 Powrót do góry

Jedyny sensowny powód dla mnie żeby przedłużyc sie tramwajową do mniszka to utworzenie na Składowej zajezdni tramwajowej. Dla mnie inne rozwiązanie nie byłoby zbyt sensowne Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Czw 16:12, 09 Sie 2007 Powrót do góry

Jasin napisał:
Jedyny sensowny powód dla mnie żeby przedłużyc sie tramwajową do mniszka to utworzenie na Składowej zajezdni tramwajowej. Dla mnie inne rozwiązanie nie byłoby zbyt sensowne Confused
Właśnie takie są plany by zajezdnię tramwajową przenieść na Składową.Rammsteinfan pomysł z przesiadką bez kasowania biletu jest sensowny ale to tylko do czasu budowy wiaduktu nad torami PKP. Smile
rammsteinfan
Ideolog



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Czw 16:19, 09 Sie 2007 Powrót do góry

Czyli - siląc się na dobry humor - "do końca świata i o jeden dzień dłużej" Smile Sami dobrze znamy grudziadzkie realia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jasin
Koneser



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 305 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz/Strzemięcin

PostWysłany: Czw 16:28, 09 Sie 2007 Powrót do góry

Prędzej Mniszek przebudują i przeniosą na drugą stronę niż zbudują wiadukt Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
rammsteinfan
Ideolog



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Czw 16:31, 09 Sie 2007 Powrót do góry

Generalnie, to chyba dobre porównanie. A tak na serio, to jest też koncepcja zrobienia wykopu dla linii kolejowej - nie takiego pełnego, tylko częściowego, ale wówczas łatwiej byłoby budowac wiadukty. Bo w obecnym układzie taki wiadukt musi być bardzo wysoki, a przez to, przy zachowaniu rozsądnej stromosci - również długi, przez co droższy i trudniejszy do wciśnięcia - chocby w rejonie Mniszka. Ale wykop to jeszcze bardziej odległa przyszłość.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Czw 16:39, 09 Sie 2007 Powrót do góry

rammsteinfan napisał:
Generalnie, to chyba dobre porównanie. A tak na serio, to jest też koncepcja zrobienia wykopu dla linii kolejowej - nie takiego pełnego, tylko częściowego, ale wówczas łatwiej byłoby budowac wiadukty. Ale wykop to jeszcze bardziej odległa przyszłość.
Ponoć jeden z wice prezydentów skupuje krety,a więc coś jest na rzeczy Laughing


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 17:26, 09 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
Jasin
Koneser



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 305 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz/Strzemięcin

PostWysłany: Czw 17:16, 09 Sie 2007 Powrót do góry

Nie zrozumiałem za bardzo o co chodzi Razz

Poza tym ja jestem realistą. Jedynym celem jest chyba tylko przeniesienie zajezdni na składową. Bo jak dla mnie (powtarzam się) całkowitym bezsensem jest budowanie linii DO MNISZKA skoro do tego mniszka tramwaj ma wogóle nie wjeżdżac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Czw 17:30, 09 Sie 2007 Powrót do góry

Jasin napisał:


Poza tym ja jestem realistą. Jedynym celem jest chyba tylko przeniesienie zajezdni na składową.
No i tak będzie Smile Nie wiem czy wiesz ale w 1978r był tramwaj do Mniszka tak mniejwięcej do wysokości ulicy Jeziornej.Ale była to fuszerka i po paru miesiącach ruch zawieszono.Jasin a co sądzisz o planach rozbudowy sieci tramwajowych do innych dzielnic miasta Question
Jasin
Koneser



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 305 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz/Strzemięcin

PostWysłany: Czw 17:42, 09 Sie 2007 Powrót do góry

Co sądzę ? W tematach tramwajowych nie za bardzo się udzielam, wyjątkowo zabrałem głos. A więc tak: (dalej jestem realistą Cool )

-Strzemięcin - wymieniam jako pierwszy gdyż najbardziej wiadomy jest powód jego odpadnięcia Razz
- Lotnisko (ew. Węgrowo) - Koszt budowy torowiska WYDAJE SIĘ główną zaporą: np. przebudowa wiaduktu na Hallera... przemilczmy. Gdyby puścic tory gdzie indziej - np. ponad/pod torami pkp - niemożliwe - to samo co w przypadku Mniszka. Jest jeszcze inne wyjście - zrobic "skrzyzoowanie" torów na c\Chełnińskiej obok zakładów mięsnych i puścic jakos tory przez tory kolejowe i potem ulicą Chopina, Bora- Komorowskiego i Hallera. (Bardzo łądnie wyglądałyby tramwaje w parku ale to już moja fantazja Cool ) I dalszy przebieg wiadomy - w kierunku Lotniska/Węgrowa. Pętla mogłabyc w okolicach garaży na Polskich Skrzydeł
Tuszewo - Była o tym już kiedyś dyskusja na tym forum
Owczarki - także astronomiczne koszty, w grę wchodziłoby też ukształtowanie terenu.

Przepraszam za błedy w pisowni i w szczególności w składni ale cóż... Dzisiaj nieogarnięty jestem Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Czw 17:47, 09 Sie 2007 Powrót do góry

Jasin napisał:
Co sądzę ?
Owczarki - także astronomiczne koszty, w grę wchodziłoby też ukształtowanie terenu.

Do Owczarek gdyby puścić to Paderewskiego to nie ma żadnych przeszkód terenowych.A co do linii do Węgrowa to przejście nad torami PKP miało by być koło stacji Orlenu na Chełmińskiej. Smile
Jasin
Koneser



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 305 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz/Strzemięcin

PostWysłany: Czw 17:53, 09 Sie 2007 Powrót do góry

Ja bym zrobił tak żeby ta linia zachaczała o Carrefour Razz A o Owczarkach moja wypowiedź była taka gdyż nigdy tam nie byłem Confused A tramwajów na strzemięcinie nawt gdyby jakimś cudem sie pojawiły to bym nie zaakceptował Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)