Forum MZK Grudziądz Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Tramwajowa 3> opinia znawcy Marcina Klassy Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 17:27, 10 Sie 2007 Powrót do góry

Mam do ciebie taką prośbe: zamieść ten tekst na forum jako nowy temat,
właśnie T3.

Czy istnieje możliwość funkcjonowania w Grudziadzu 3 linii tramwajowych?
Tak! Już raz w historii tak było, miało miejsce w 1963 roku, kiedy
tramwaje przejeżdżały przez ul. Włodka(właśnie linia nr 3). Uklad linii
wyglądał następująco:
1. Al. 23 Stycznia - Tarpno
2. Al. 23 Stycznia - Południowa
3. Dworzec PKP - Poludniowa
Działo się to z powodu budowy kolektora ściekowego w ul. Focha, o czym
informuje najnowsza książka Marcina Klassy "Grudziądzkie tramwaje i
autobusy". Ale nie o reklamę tej książki chodzi.
Do rzeczy. Obecnie też można uruchomić trójkę na stałe, puszczając ją
jako linię szczytową w dni powszednie wg następującego rozkładu: z
Dworca PKP 6.28 - 7.28 co 20 minut, 7.58, 8.18, 8.48 - 15.08 co 20 minut
i 15.38; z Rządza 6.57 - 7.57 co 20 minut, 8.27, 8.47, 9.17 - 15.37 co
20 minut i 16.07. Linia ta działałaby na tej samej zasadzie co 1 na
trasie z Placu do Tarpna i z powrotem, a więc jechałaby przed dwójką.
Rozkład 1 i 2 pozostałby teb sam co do tej pory. Sami zauważcie, że na
współnej trasie 1 i 2 obecny układ się sprawdza. A zwiększenie
częstotliwości samej tylko 2 do 7 czy 8 minut mogłoby wpłynąć na
zmiejszenie ilości pasażerów na 1. Do tego prz tej ewentualności
należałoby uruchomić 3 kolejne brygady dwuzmianowe na 2, a w
proponowanym tu układzie 3 linii uruchomić 3 służby jednozmianowe
(oszczędność w ilości motorniczych, których jest 26). Tak więc w dzień
powszedzni przacowaloby 20 na 26 motorniczych, a nie 23 na 26 (rezerwa w
ludziach tez jest ważna, np. w razie choroby).
Powody za uruchomieniem T3 na stałe:
1. Polepszenie skomunikowania Rządza i ul. Chełmińskiej z Dworcem PKP;
2. Bliżej znajduje się przystanek odjazdowy na rządz przy Dworcu PKP,
zamiast iść na ul. Królewską;
3. Według powyższego rozkładu jazdy uruchomienie tylko 3 służb
jednozmianowych będzie oszczędnijsze niz uruchomienie 3 nowych brygad
dwuzmianowych na dwójce. I tak poprawi to przewozy tramwajami na trasie
Plac - Rządz;
4. Zamiast uruchamiać 3 dodatkowych składów na dwójkę, oszczędniejsze
będzie uruchomienie 3 solówek bądź przegubów na trójkę, gdyż miasto
płaci do kasy MZK za każdy przejechany kilometr od każdego wozu osobne.
5. Tramwaj jest środkiem ekologicznym, a uruchomienie tej linii może
bardzo ułatwić życie mieszkańców, kto wie, jeśli trójka "chwyci", to
może okaże się na nią większe zapotrzebowanie w przyszłości.
6. Wzrośnie też prestiż miasta, które bedzie mogło się szczycić 3
;iniami tramwajowymi, a nie dwiema, i skończą się pytania
skonsternowanych przejezdnych typu "skąd ta trójka? Czyżby wybudowali tu
jakąś nową linię?".

--------------------------------------------------
rammsteinfan
Ideolog



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Pią 18:09, 10 Sie 2007 Powrót do góry

Jest wpis, są informacje, tylko nie wiadomo, o co chodzi. Bo jest we wpisie wprawdzie pytanie, ale autor sam zna na nie odpowiedź, którą przedstawiono.
Gawronie - jesli zdecydowałes się na zamieszczenie rozważań Marcina Klassy, to powinieneś jakoś się do nich odnieść, a jesli chodzi o to, by inni wyrazili swoje opinie, to wskaż, czego one mają dotyczyć.
Bo tak szczerze to analizując - jest pytanie: "Czy istnieje możliwość funkcjonowania w Grudziadzu 3 linii tramwajowych?" i zaraz odpowiedź: "Tak". Czyli nie ma co dyskutować na ten temat; - faktycznie, także moim zdaniem, mogą u nas "technicznie" funkcjonować trzy linie tramwajowe. I to chyba tyle, bo nie wiem, cóz jeszcze należałoby dodać...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jasin
Koneser



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 305 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz/Strzemięcin

PostWysłany: Pią 18:30, 10 Sie 2007 Powrót do góry

Jeszcze prosiłbym o przedsawienie minusów, to wtedy ocenię, gdyż nie orientuję się w tramwajach Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
rammsteinfan
Ideolog



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Pią 18:53, 10 Sie 2007 Powrót do góry

No, nie spodziewaj się, że tramwajowy "maniak" (należy to rozumieć w znaczeniu pozytywnym), orędownik powołania linii nr 3 przedstawi Ci jakieś minusy Smile Co najwyżej dowiesz się, że pomysł ma same plusy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jasin
Koneser



Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 305 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz/Strzemięcin

PostWysłany: Pią 19:10, 10 Sie 2007 Powrót do góry

Tak, ale niech te minusy przedstawi realista Cool Nie oczekuję akurat tego od pana Klassy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pią 19:26, 10 Sie 2007 Powrót do góry

rammsteinfan napisał:

Gawronie - jesli zdecydowałes się na zamieszczenie rozważań Marcina Klassy, to powinieneś jakoś się do nich odnieść, a jesli chodzi o to, by inni wyrazili swoje opinie, to wskaż, czego one mają dotyczyć.
Marcinowi chyba chodzi o to czy jest sens powstania T3 w obecnie istniejacej sieci tramwajowej.Oraz szanse powstania 3 na podstawie wstępnych wyników napełnien w pojazdach MZK.
Iwan
Ideolog



Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 273 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 19:55, 10 Sie 2007 Powrót do góry

Według mnie nie ma sensu powoływania linii numer 3. Ona nic nie zmieni, oprócz dodatkowego zamieszania w UM. Z tego co widzę to UM nie lubi zamieszania.

Trasa "Rządz - Dworzec PKP" bądz "Tarpno - Dworzec PKP" nic nie zmieni. Na Placu jest główny węzeł komunikacyjny, a to że dworzec jest oddalony o 2 kilometry to wynika ze specyfiki tego miasta. Dojechać tam można. Nie polecałbym tego miejsca podróżnym z zewnątrz, gdyż w tej okolicy - co tam dużo ukrywać - jest syf. Po co to reklamować ? Jak doprowadzą tam wszystko inne do stanu, w którym Goście nie będą musieli ukrywać zdjęć zrobionych w tym rejonie, to można myśleć o jakimś skomunikowaniu w postaci tramwajów. Na chwilę obecną Grudziądz nie ma się czym chwalić w tym miejscu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pią 20:58, 10 Sie 2007 Powrót do góry

Iwan napisał:
Dojechać tam można. Nie polecałbym tego miejsca podróżnym z zewnątrz, gdyż w tej okolicy - co tam dużo ukrywać - jest syf. Po co to reklamować ? Jak doprowadzą tam wszystko inne do stanu, w którym Goście nie będą musieli ukrywać zdjęć zrobionych w tym rejonie, to można myśleć o jakimś skomunikowaniu w postaci tramwajów. Na chwilę obecną Grudziądz nie ma się czym chwalić w tym miejscu Smile
Nie ma stacji Grudziądz tylko goście zajeżdzją do miasta Biedronka Laughing
Amax
Administrator



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 101 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Pią 21:36, 10 Sie 2007 Powrót do góry

Ciekawe czy wizja tramwajowej trójki przewiduje techniczną stronę jej wprowadzenia.
Za przykład niech posłużą zwrotnice, które nie wszędzie są sterowane elektrycznie. Wyobrażam sobie to - wysiadanie motorniczego na placu, przekałdanie zwrotnicy, jazda do Dworca. Podjeżdza dwójka wysiada motorniczy, przekłada zwrotnicę jedzie do Tarpna. Nie uważacie że trochę śmieszne?
Furia wśród pasażerów. Nic tylko robić zdjęcia...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pią 21:44, 10 Sie 2007 Powrót do góry

Amax napisał:

Za przykład niech posłużą zwrotnice, które nie wszędzie są sterowane elektrycznie. Wyobrażam sobie to - wysiadanie motorniczego na placu, przekałdanie zwrotnicy, jazda do Dworca. Podjeżdza dwójka wysiada motorniczy, przekłada zwrotnicę jedzie do Tarpna. Nie uważacie że trochę śmieszne?
Furia wśród pasażerów. Nic tylko robić zdjęcia...
Pamiętam te czasy gdy motorniczy musiał przekładać zwrotnicę na Placu jak jechał 2 na Południową.Trochę czasu się traci i jest to niewygodne zimą. Confused
Gość






PostWysłany: Sob 9:41, 11 Sie 2007 Powrót do góry

A JA TAM JESTEM ZA LINIA 3 ZAWSZE BYłEM. JEDNAK UWAŻAM IŻ KURSOWANIE JEDNOCZESNE 2 I 3 BEDZIE TROCHE BEZSENSOWNE UWAŻAM ZE LINIA 3 POWINNA JEZDZIC POMIEDZY KURSAMI 2. jEDNAK BYŁO BY TO BARDZO TRUDNE DO SKOMUNIKOWANIA Z 1 I 2 NO ALE NIE NIEWYKONALNE.
Gość






PostWysłany: Sob 11:59, 11 Sie 2007 Powrót do góry

Rozwiązanie z przestawianiem zwrotnic mogłyby być tzw,sanki na sieci trakcyjnej.Albo juz droższa wersja ze zwrotnicą sterowaną na promienie podczerwone tylko ,że taka sama zwrotnica jak na wyjezdzie z Placu na Rządz z racji zabudowanego torowiska raczej nie wchodziłaby w grę.Może by się dało to sterować drogą radiową tak jak np:sygnalizację świetlną. Rolling Eyes
Gość






PostWysłany: Sob 21:29, 11 Sie 2007 Powrót do góry

Te same argumenty znawcy za uruchomieniem "3" można również użyć jako przeciwne jej uruchomieniu.
1. Polepszenie skomunikowania Rządza i ul. Chełmińskiej z Dworcem PKP; (tylko kto będzie jeździł na Dworzec???)
2. Bliżej znajduje się przystanek odjazdowy na rządz przy Dworcu PKP,
zamiast iść na ul. Królewską; (pociągów jak na lekarstwo i nikt z tobołami na Dworzec nie jeździ - także lokalizacja przystanku- bez znaczenia)
3. Według powyższego rozkładu jazdy uruchomienie tylko 3 służb
jednozmianowych będzie oszczędnijsze niz uruchomienie 3 nowych brygad
dwuzmianowych na dwójce. I tak poprawi to przewozy tramwajami na trasie
Plac - Rządz; (a ja *** myślałem, że najwiecej pasażerów jeździ na trasie Stare Miasto - real i z powrotem. Teraz zostałem oświecony, że wszyscy klienci reala chcą się na plac dostać albo na dworzec)
4. Zamiast uruchamiać 3 dodatkowych składów na dwójkę, oszczędniejsze
będzie uruchomienie 3 solówek bądź przegubów na trójkę, gdyż miasto
płaci do kasy MZK za każdy przejechany kilometr od każdego wozu osobne. (pojedyncze wozy niedawno przerabialiśmy i wszyscy wiedzą jak to się skończyło)
5. Tramwaj jest środkiem ekologicznym, a uruchomienie tej linii może
bardzo ułatwić życie mieszkańców, kto wie, jeśli trójka "chwyci", to
może okaże się na nią większe zapotrzebowanie w przyszłości. (masło maślane - bez komentarza).
6. Wzrośnie też prestiż miasta, które bedzie mogło się szczycić 3 liniami tramwajowymi, a nie dwiema (jakoś nie mam z tego powodu kompleksów a i miastu przez ponad 100 lat z dwiema liniami prestiżu nie ubyło czyli "co się nie naje to nie naliże...")
Gość






PostWysłany: Nie 12:28, 12 Sie 2007 Powrót do góry

Co do przestawiania zwrotnic to Marcin Klassa Podaje przykład ze Szczecina lini NR6 na ul Matejki.Ma ona tam takt 12 minutowy i motorniczy musi przestawiać tam za każdym razem zwrotnicę.U nas ułatwieniem może być to ,że tramwaj musi się i tak zatrzymwać w pobliżu zwrotnicy bo ma tam przystanek. Smile
Gość






PostWysłany: Nie 13:58, 12 Sie 2007 Powrót do góry

Właśnie co do przystanku,to należałoby umiejscowić dodatkowy przystanek dla linii nr 3 na ul. Toruńskiej.Gawron jadąc z Rządza do Dworca PKP to owszem zwrotnica jest przed przystankiem ale już z kolei jadąc w przeciwnym kierunku nie jest, więc motorniczy musiałby wysiadać z tramwaju poza przystankiem.Wydaje mi się że ta linia nie ma większego sensu.Może i owszem woziła by pasażerów z Rządza do Al.23 Stycznia a dalej do dworca woziłaby powietrze,więc tworzenie tej linii jest moim zdaniem bezsensowne.
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)