Forum MZK Grudziądz Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 TWÓJ SYSTEM KOMUNIKACJI W GRUDZIĄDZU Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 8:03, 02 Paź 2006 Powrót do góry

Gdybyście byly odpowiedzialni za mzk..i gdyby to od was zalezało jak czesto jakimi trasami jak długo i gdzie jezdza autobusy i tramwaje to jaki zmiany byście wprowadzili tak żeby oczywiści ludzie sie połapali...i z uwzględnieniem nowobudowanych obiektów...handlowych i mieszkalnych...? ... Ja taki plan juz posiadam..ale zastanawaim czy ma to sens zebym go tu publikował..?! ...
Amax
Administrator



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 101 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Pon 20:37, 02 Paź 2006 Powrót do góry

Opracowanie wspomnianych przez Ciebie planów jak to pięknie ująłeś, związane jest nie tylko z aspektami ustalenia godzin odjazdów i częstotliwością kursowania danej linii (bo pewnie takie założenie przyjąłeś). Ciekawy jestem jaki jest budżet Twojego "planu"?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Wto 15:04, 03 Paź 2006 Powrót do góry

hmm nad budzetem sie nie zastanwiłem wiele...po protu wprowadził bym pare zmian i po prostu ustalił w ciagu dwóch miesiecy z których kursów zrezygnowac a które zostawic z tych dodanych i z tych które jeżdża obecnie...Plan ten tez jest troche .. gdybym był po prostu zarządca tej komunikacji to własnie na poczatek przyjął bym takie rozwiązania...maksymalne..koszty mysle by sie zwróciły ... mój cel to wykoszenie konkurencji.. <Marko>
Gość






PostWysłany: Wto 15:44, 03 Paź 2006 Powrót do góry

autobusy:
1. OWCZARKI - CARREFOUR (przez Legionów,23stycznia PKP, Włodka, Bydgoska, korczaka, Południową, Solidarności Carrefour.)-ZAPEWNIENIE MIESZKAŃCĄ OWCZAREK TUSZEWA POŁĄCZNIEA Z KOPERNIKA STRZEMIĘCINEM I RZĄDZEM A MIESZKAŃCĄ STRZEMIĘCINA I RZĄDZA DO CARREFOURA.
2. MNISZEK - AL. 23 STYCZNIA przez Dworzec PKP
3. KŁÓDKA/OWCZARKI - STARE LOTNISKO (przez Hallera Warszawską, Pl skrzydeł , IKARA, -->DO pARKOWEJ)
4. RZĄDZ - LIPOWA
5. BIAŁACHOWO - SZPITAL RYDYGIERA (OD AL 23 STYCZNIA PRZEZ :PKP HALLERA WARSZAWSKA SZPITAL powrót przez IKARA.
6. RUSINOWO - SKŁADOWA przez PKP WŁODKA BYDGOSKA KORCZAKA SOBIESKIEGO POŁUDNIOWA SKŁĄDOWA)
7. GRUPA - MNISZEK przez BYDGOSKA SNIADECKICH SOBIESKIEGO do MNISZKA. POWRÓT od BYDGOSKIEJ przez PRUSZYŃSKIEGO HALLERA WŁODKA MOST --->GRUPA
8. GRUPA - TARPNO (włodka dworzec gł. centrum legionów do poniatowskiego)
9. RUDA - AL. 23 STYCZNIA... (powrót do poprzedniego oznaczenia kursów mzk do rudy) powrót przez CARREFOUR
10. WAŁDOWO - AL. 23 STYCZNIA powrót przez CARREFOUR
11. AL.23 STYCZNIA - PIEŃKI KRÓLEWSKIE powrót CARREFOUR
12.TARPNO - STRZEMIĘCIN ( zmiana w kursowaniu przez strzemięcin...(ruch okręzny bez pętli ..bydgoska kalinkowa i dalej przez strzemięcin II , I korczka i korczka jackow. dalej do tarpna)
13. 18 PŁK UŁ POM - SOLANKI dodatkowo przez DWORZEC ORAZ IKARA
14. RZĄDZ - LOTNISKO TRASA BEZ ZMIAN
15.WARYŃSKIEGO - SZPITAL przez WARYŃSKIEGO SIKORSKIEGO DWORZEC WŁODKA LASKKOWICKĄ KALINKOWĄ BYDGOSKĄ KONARSKIEGO SOLIDARNOŚCI HALLERA IKARA --->SZPITAL
16. PARSKI PIASKI ( ???? )
17. GRUPA - BALNEOLOGIA (gdyńska chełmińska bydgoska hallera IKARA szpital)
18. TARPNO - SZPITAL przez LEGIONÓW SIENKIEWICZA DWORZEC HALLERA ŻWIRKI I WIGURY NAUCZYCIELSKA IKARA PL SKRZYDEŁ DO SZPIATALA
19. MNISZEK - TARPNO
20. RZĄDZ - WIELKIE LNIKSA (powrót do numeracji kursów linii numer 4 oznaczonych jako "A" przez korczaka i łyskowskiego)
21. MNISZEK - SZPITAL kursy przez IKARA powrót przez CARREFOUR.
25. LOTNISKO - DELFIN (SEZONOWA) ODJ Z DELFINA 10:55 14:20 17:30 19:45 -LINIA TA WG ROZKŁADU OBSŁUGIWANA BY BYŁA PRZEZ TĄ SAMĄ JEDNOSTKĘ CO LINIE 34 (-ODJ Z DELFINA:7:15 9:00 10:35 12:00 15:10 18:10) I LINIA 44 (ODJ Z DELFINA: 10:55 13:50 16:55 20:25)
a1. TARPNO - SZPITAL (WOLAŁBYM OZNACZENIE 31)
A2. TARPNO - BALNEOLOGIA ( OZNACZENIE 32) JAKO LINIA UZUPEŁNIAJĄCA
B1 (33). ROGÓŹNO - BALNEOLOGIA
34. TARPNO DELFIN (WPROWADZENIE KILKA BUSOWYCH KURSÓW CAŁY ROK W SEZONIE DUZY AUTOBUS JAKO UZUPEŁNIENIE DLA SEZONOWEJ R oraz WYKORZYSTANIE DLA LINI 25 I 44(MNISZEK DELFIN)
R. AL.23 STYCZNIA - RUDNIK
N. NOCNY

LINIE TRAWAJOWE
T1. DWORZEC GŁ. - TARPNO
T2. RZĄDZ - TARPNO (
T3. RZĄDZ - DWORZEC GŁ.

LINIE TAKIE JAK 5 6 7 8 17 WYMAGŁY BY KRÓTKIEJ ANALIZY OPŁACALNOŚCI.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 9:56, 24 Gru 2007, w całości zmieniany 3 razy
Gość






PostWysłany: Śro 8:24, 04 Paź 2006 Powrót do góry

Już mi się nie podoba, ze względu na 3 i 22 (B1). Mieszkam w północnej części miasta i tylko z tych dwóch linii mogę korzystać, chcąc dostać się do centrum. Ja nie chcę jeździć do balneologii. Nie ma innych miejsc w Grudziądzu? Mieszkańcy innych osiedli mogą dojechać bez przesiadki na Rządz, Strzemięcin, Lotnisko, Mniszek i gdzie tam jeszcze. Jeżeli potencjalni pasażerowie, mieszkający na moim osiedlu, wybierają się na Rządz czy do Mniszka to oczywiście wolą jechać samochodem, bo jest o wiele taniej. Sądziłem, że zaproponujesz takie rozwiazanie, które uatrakcyjni korzystanie z komunikacji zbiorowej.
Hi Jack
Gość





PostWysłany: Śro 9:55, 04 Paź 2006 Powrót do góry

O ile BuGGie zna stan i ilość posiadanego taboru, mogłoby się okazać że według jego schematu na przykład linia nr 19 kursowałaby co 5 godzin z os. Tarpna do Mniszka, bo na inne linie nie starczyłoby pojazdów.
Według mnie trochę za dużo zmian jakie chciałbyś wprowadzić, a poza tym Grudziądz, to jak wspomniał Robson to nie jest TYLKO Balneologia.
Jeszcze do tego jeśli chciałbyś wprowadzać zmiany, a po dwóch miesiącach wprowadzać następne na tych samych liniach!!! - życzę Ci powodzenia!
Gość






PostWysłany: Śro 10:33, 04 Paź 2006 Powrót do góry

Robson..chodzi ci o owczarki..? przeciez nie ma problemu...gdyby była taka potzreba mozna by utworzyc cos w rodzaju np..A5..czy chociazby 23..by połączyc ta częśc miasta z tymi osiedlami o których piszesz. Hi jack...no oczywiscie tak..jak zwykle wasz problem to tabor i wogole...a ten plan to sa tylko propozycje..które mozna zminiac ..przeciez..kazdy by mógł dodac swoje prpozycje i tak wspolnymi siłami mozna by uzyskac schemat bardzo dobry..a jezeli chodzi o ilosc autobusów.....hmm (nie rozumiem takiego podwazania) . Grudziadz sama balenologia..no tak ciekawe ..są tworzine nowe linie (A2 A3) po co? ja uwazam ze kazda linia która jedzie do szpitala moze pojechac do balneologi...i jezeli patrząc w przysłośc to bedzie tam i aquaprak i wogóle wiele rzeczy... uwazam ze plan jest dobry..jedynym minusem moze byc brak połączeń takiego typu jak wspomniał robson, że z północnej częsci miasta ma tylko dwa połączenia.. a mój plan zamiesciłem po to zeby o nim rozmawiac i ulepszac a nie po to zeby był krytykowany. . ! raczej mysałem ze wypowiedz bedzie typu odnosnie prponowanych w nim nowych lini a wszczególności o A4 a nie o taborze..bo to jest oczywisty problem tego planu... jednak sądze że wszytsko jest do zrobienia..nie tylko ja o tym wiem ze GDz ma za mało autobusów i za duzo rozpadających sie tramwajów... jednak sek w tym żeby miec plan by móc planowac....skoro był by stworzony plan który miałby ulepszyc kondycje miejskiego przwiozinka uwazam ze inwestycja w zwiekszenie taboru nie była by problemem... Powtarzam po raz kolejny... to jest temat linie autobusowe i tramwajowe i schemat a nie koszty i ilosc taboru . mamy rozmawiac o liniach !
Gość






PostWysłany: Śro 10:39, 04 Paź 2006 Powrót do góry

dodałem linie 23 ...robson ..nie wiem czy tak czy jak to ma byc...Ty napewno bardziej masz opcykana ta część miasta.
Amax
Administrator



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 101 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Śro 13:08, 04 Paź 2006 Powrót do góry

Hi Jack pisze o sprawach związanych z planowaniem, a więc jak najbardziej na miejscu.
Przyglądając się "schemacikowi" - linia nr 12: zaproponowałbym aby ta linia miała mimo wszystko dwie pętle, a nie jedną, ponieważ na krańcówkach kierowca może w razie potrzeby wyrównać czas. Brak pętli i złapanie opóźnienia na trasie przejazdu spowoduje jego wzrost, albo kierowca będzie musiał "gnać na złamanie karku Smile" żeby zmieścić się w czasie, który go obowiązuje.
Ponadto Dworzec PKP zamieniłbym na Al. 23 Stycznia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Śro 21:06, 04 Paź 2006 Powrót do góry

Dodałem dworzec gł. dlatego, że usunąłem linie nr 4 własnie z dworca..poniewaz ta linia ma i tak duzo do pzrejechania. Nie sądzę tez aby na trasie lini nr 12 były takie ogromne korki zeby wprowadzac zmiany i dawac dwie petle...linia nr 4 ma jedna pętle..a jedzie z duzo odleglejszych zakątków gdza..sądzę , że linia nr 12 mogłby jedzic z jedna petla...zaoszczędzilibysmy paliwo i jedna jednostke..bo wtedy mogłyby te linie obsługiwac dwa autobusy a w weekend jeden ...
Amax
Administrator



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 101 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Śro 22:40, 04 Paź 2006 Powrót do góry

Zaproponować Ci mogę jedynie pomiar natężenia ruch w ulicy Piłsudskiego (odcinek od Włodka począwszy do Karabinierów). Przykładowe godziny, powiedzmy 07:00 - 08:00, 14:00 - 16:00. Zobacz co tam się dzieje i ile czasu zajmuje przejechanie tego odcinka. Zabierając pętlę, zabierasz kierowcy jego cenny czas przerwy, a chyba nie o to chodzi. Linia 4 ma przymusowo jedną pętlę (szczegółów nie będę pisał).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Czw 0:23, 05 Paź 2006 Powrót do góry

Nie czepiajmy się szczegółów! Inicjatywa BuGGie'go, sądzę bardzo pozytywna. Spróbójmy poteoretyzować bez żadnych ograniczeń (ilość taboru, korki itd). Może w przyszłości te nasze "kulawe" rozważania się na coś przydadzą.
Amax
Administrator



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 101 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Czw 6:43, 05 Paź 2006 Powrót do góry

Drogi Robsonie to nie są szczegóły, tylko teraźniejsze realia! Jeżeli tak wybiegać w przyszłość, to dlaczego nie ma wykorzystanej drogi średnicowej i linii tramwajowej na Lotnisko? Ale w porządku, wizje komunikacyjne mile widzane w tym temacie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Czw 8:43, 05 Paź 2006 Powrót do góry

O przyznam sie , że zapomniałem o korkach na piłsudskiego..masz całkowita rację Amax..Robson jezeli chodzi o korki to mozna je uznawac za argument..ale nie toabor..bo ten mozna by dokupic.. a po drugie wydaje mi sie ze gdyby przyjzec sie dokładniej rozkałdaom wiele mozna by zmienic.i okazło by sie ze nie brakuje az tylu autobusów.. gorzej z tramwajami..ale np. interesuje mnie zdanie na temat lini 7.8.11.17.A4. 23 ? i czy jest choc troche dobry ten plan...ale naprawde bez ironii bo troche tu jej wyczuwam..chyba..
Gość






PostWysłany: Czw 11:08, 05 Paź 2006 Powrót do góry

Sądzę, że za bardzo skupiłeś się na nowym centrum handlowym i balneologii. Priorytetem powinno być dowiezienie mieszkańców do i z pracy. W chwili obecnej największe skupisko zakładów pracy znajduje się w południowej części miasta - Mniszku. I co tam widzimy? Przed MSU, Unią, HV i innymi zakładami na parkingach stoi mnóstwo samochodów, a po ścieżce rowerowej zasuwają całe stada rowerzystów. A to są potencjalni pasażerowie. Znaczy to, że coś nie jest w porządku z połączeniami komunikacyjnymi. Jeżeli ludzie kończą pracę przykładowo o 22.00 i nie mają połączenia z miejscem zamieszkania albo dojeżdżają do domu po godz. 23.00 to na pewno nie będą korzystać z komunikacji miejskiej, tylko wybiorą rower lub samochód. Na swoim przykładzie Ci powiem, że najdłużej drogę z pracy do domu pokonałem w 1,5godz. Czternaście kilometrów w 1,5 godziny!!! Normalnie tragedia. Według mnie powinno być maksymalnie 30 minut. Sądzę, że ludzie dlatego rezygnują z komunikacji zbiorowej na rzecz rowerów i samochodów, bo nie chcą "koczować" na przystankach ani robić sobie wycieczek turystyczno krajoznawczych. Sądzę, że właśnie do Mniszka powinno być więcej linii z różnych punktów miasta z naciskiem na godziny rozpoczęcia i zakończenia zmian roboczych, a wtedy być może w jakimś stopniu zostanie "odkorkowana" ul. Piłsudskiego albo inne arterie naszego miasta.
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)