Forum MZK Grudziądz Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 JELCZ M-11/L-11 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 10:24, 18 Wrz 2006 Powrót do góry

Jelcze M-11 popularnie nazywane “wyjcami” lub “Migami” powstały z połączenia podwozia Ikarusa 260 i nadwozia PR-110. Co oznacza nazwa “Mig”? Producent podwozi do Ikarusa, węgierska firma Csepel, korzystała z podzespołów produkowanych przez firmę Ganz-Mavag, która do oznaczania swoich części używała skrótu “M i G”. Migi dość szybko trafiły na ulice Grudziądza. Produkcja ruszyła w 1984 roku, a już w połowie 1986 r dokonano pierwszych zakupów. W latach 1986-89 łącznie zakupiono 28 szt tego typu pojazdów (220 – 232, 235 – 247 i 249 – 250). Dwudziestym dziewiątym był jedyny w naszym mieście L-11 (234). Była to dwudrzwiowa wersja M-11, przeznaczona do przewozów lokalnych, w Grudziądzu przeważnie obsługiwał linię nr 5. Po trzech latach eksploatacji został sprzedany GKS OLIMPIA. Dalsze jego losy pozostają nieznane. Obecnie Migi w MZK są na wymarciu. Ostatni przedstawiciel tej marki to 240. Nie wiadomo jeszcze jak długo pociągnie. Ale dla pocieszenia mam informację, że najstarszy grudziądzki Mig (220) jeździ wraz z trzema innymi w Lesznie i ma się dobrze.
Gość






PostWysłany: Pon 17:46, 10 Gru 2007 Powrót do góry

dzisiaj 240 widziałem na 6 na Sienkiewicza.
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)