Forum MZK Grudziądz Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Zatrzymywanie się między przystankami Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Iwan
Ideolog



Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 273 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 9:04, 13 Maj 2007 Powrót do góry

Kierowca zatrzymywał się tylko wtedy gdy któryś z Pasażerów go o to poprosił, bo chciał wysiąść bliżej niż na następnym przystanku. O to chodzi Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Sob 10:49, 19 Maj 2007 Powrót do góry

Sądzę, że w większości przypadków, nie tylko w Grudziądzu, lokalizacja przystanków ma historyczne uwarunkowania ("przystanek jest tam od zawsze") i być może jego umiejscowienie nie zawsze przekłada się na dzisiejsze potrzeby pasażerów. A wysiadanie pomiędzy przystankami było jest i będzie związane z komunikacją miejską. Za czasów starych, poczciwych eNek wysiadanie pomiędzy przystankami było nagminne ( w czasie jazdy). Sam to wielokrotnie stosowałem, wysiadając gdzie akurat było mi wygodnie. Oczywiście pozwalał na to m.in. tragiczny stan torowisk, gdzie tramwaje musiały jechać bardzo wolno, żeby nie "wyskoczyć" z szyn.
admin
Administrator



Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 101 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 6:17, 30 Maj 2007 Powrót do góry

Gwoli wyjaśnienia:
kierowcy autobusu wykonującego przewozy na liniach regularnych nie wolno się zatrzymać poza wyznaczonymi w rozkładzie przystankami, bo grozi to cofnięciem zezwolenia dla przewoźnika (firmy) a bez tego "papierka" firma nie może wykonywać przewozów na konkretnej linii - zostało to ładnie ujęte w przepisach i nazywa się "naruszeniem warunków na jakich zostało wydane zezwolenie". Co więcej jeżeli kierowca zatrzyma się na przystanku, którego nie ma w rozkładzie to grożą takie same sankcje jak za zatrzymanie się poza przystankiem!

Jest to zapisane (może nie wprost) w "magicznej" dla wszystkich przewoźników ustawie o transporcie drogowym. I nie tylko krokodyle mogą za to ukarać przewoźnika (nie tylko kierowcę!). Może to zrobić także "organ" który wydał zezwolenie - czytaj nasz UM jeżeli chodzi o teren miasta G.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Śro 12:14, 30 Maj 2007 Powrót do góry

UM raczej by nie cofnął koncesji dla MZK byłby to strzał w stopę.
Gość






PostWysłany: Czw 14:45, 31 Maj 2007 Powrót do góry

admin napisał:
kierowcy autobusu wykonującego przewozy na liniach regularnych nie wolno się zatrzymać poza wyznaczonymi w rozkładzie przystankami, bo grozi to cofnięciem zezwolenia dla przewoźnika (firmy) a bez tego "papierka" firma nie może wykonywać przewozów na konkretnej linii - zostało to ładnie ujęte w przepisach i nazywa się "naruszeniem warunków na jakich zostało wydane zezwolenie". Co więcej jeżeli kierowca zatrzyma się na przystanku, którego nie ma w rozkładzie to grożą takie same sankcje jak za zatrzymanie się poza przystankiem!

Oznacza to, że "konkurencja" już dawno nie powinna u nas jeździć, oraz to że nasz Admin też człowiek i poczucie humoru posiada w stopniu wysoce zadowalającym, że tak się wyrażę, O! Laughing
Amax
Administrator



Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 101 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Czw 20:49, 31 Maj 2007 Powrót do góry

Konkurencja ledwo dyszy Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pią 7:20, 01 Cze 2007 Powrót do góry

Ja się dziwie że konkurencja wogóle jeszcze jeździ po naszym mieście.
rammsteinfan
Ideolog



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Pią 13:14, 01 Cze 2007 Powrót do góry

Niestety, prawa rynku są nieubłagane. Skoro nikt prawnie nie potrafił ich "uregulować" (czyli "wykopać" z rynku) i jest zapotrzebowanie na ich usługi (chyba nie są firmą charytatywną) to niestety mamy tak, jak mamy Sad.
Myślę, że w związku z wietnambusami są trzy główne problemy. Pierwszy - to, że w ogóle istnieją Smile Niestety, jak już napisałem powyżej, mają do tego prawo.
Drugi - to, że jest zapotrzebowanie na ich usługi. Niestety, dla "kilku groszy" ludzie wybierają transport zapewiający PRAWIE Smile komfort.
Trzeci - to, że MZK niezbyt fortunnie postąpił, zniżając się do poziomu "wietnamu". Oczywiście, nie chodzi mi o samą ideę linii komercyjnych, lecz o wprowadzenie zbliżonego taboru, który doskonale się nadaje do wycieczek na grzyby (o ile się za dużo ich nie nazbiera), ale nie do ruchu na liniach miejskich. I nie to, że się czepiam... Sami pewnie znacie przykłady puszczania Iveco na "niszowych" liniach miejskich (niekomercyjnych) i lamenty ludzi, że nie mogli wejść np. z wózkiem dziecięcym... (Swoją drogą, nie wiem, czy dzieje się tak nadal).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pią 14:28, 01 Cze 2007 Powrót do góry

Oczywiście nadal tak jest. Przykładem może być linia nr 17 na której bus iveco widziany jest nagminnie lub czasami wieczorne kursy linii nr 2 (kilka razy widziałem jak jechał bus). Moim zdaniem bus na tej linii to całkowite przegięcie.
rammsteinfan
Ideolog



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Pią 15:54, 01 Cze 2007 Powrót do góry

Bus na każdej linii niekomercyjnej to "przegięcie". Przecież pasażerowie mają prawo przewieźć wózek dziecięcy (mnie ten problem nie dotyczy, ale rozumiem pokrzywdzonych). Jakimś rozwiązaniem byłoby oznaczenie kursów obstawianych przez busy, ale podejżewam, ze byłoby to trudne z powodów "logistycznych".
Naturalnie, nie jestem zwolennikiem obstawiania niszowych linii dużymi autobusami. Powinno się chyba zakupić więcej pojazdów "midi", bo busy i tak nie przydadzą się za jakieś 4 lata (nie pamiętam dokładnie, kiedy przedłużono warunkowe pozwolenie na używanie tego typu pojazdów w km na 5 lat) na linie miejskie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pią 17:25, 01 Cze 2007 Powrót do góry

rammsteinfan napisał:
Powinno się chyba zakupić więcej pojazdów "midi", bo busy i tak nie przydadzą się za jakieś 4 lata (nie pamiętam dokładnie, kiedy przedłużono warunkowe pozwolenie na używanie tego typu pojazdów w km na 5 lat) na linie miejskie...
Przydały by się u nas Jelcze M101l bardzo ładne to autobusy.Za 4 lata Marko może zniknąć bo nie będzie go stać na zakup porządnych wozów. Very Happy
rammsteinfan
Ideolog



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Nie 23:05, 03 Cze 2007 Powrót do góry

Fakt, M101 robią ciekawe wrażenie, choć w sumie to myślalem nawet o czymś nieco mniejszym, w stylu M081MB.
A co do Marko, to obawiam się, że niestety nie będzie tak miło. Pewnie pójdą tropem "motylkowego Citybusa" i ściągną więcej takich używanych szkaradztw Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pon 17:50, 04 Cze 2007 Powrót do góry

rammsteinfan napisał:
Fakt, M101 robią ciekawe wrażenie, choć w sumie to myślalem nawet o czymś nieco mniejszym, w stylu M081MB.
Ależ nie zniżajmy sie do poziomu Marko.Bo do takiego wozu wejdzie najwyżej jeden wózek dziecięcy z tyłu.A w M101 wejdzie wiecej takich wózków. Wink
rammsteinfan
Ideolog



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Wto 9:10, 05 Cze 2007 Powrót do góry

Na tej zasadzie to w ogóle należałoby kupować wyłącznie pojazdy "pełnowymiarowe", do nich wejdzie jeszcze więcej wózków. Zresztą, może by puszczać liniowo tiry, do nich to dopiero da się upchnąć dużo wózków, nawet widłowych Smile
Żartuję oczywiscie. Chodzi mi tylko o to, że misją MZK nie jest przewożenie jak największej ilości wózków dziecięcych, lecz, jak bym to raczej określił, umożliwienie ich przewozu. Chcąc więc oszczędzić paliwo na mniej uczęszcvzanych linach należy posiadac mniejsze pojazdy - naturalnie, nie busy, lecz choćby coś w stylu M081MB, do których daleko całości "floty" wspomnianej przez Przedmówcę firmy. Żeby nie było jednak watpliwości - z dwóch pojazdów podobnej klasy tego samego przewoźnika - większego i mniejszego - chętniej i tak wsiadam do większego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Wto 12:22, 05 Cze 2007 Powrót do góry

Ja chciałbym żeby u nas jezdziły na komercyjnych liniach Jelcze M101 ale tylko w dni robocze. Bo czasami zdarza się ,że puszczane są na tych liniach Scanie albo Neoplany.A w dni wolne niech jezdzą twoje M081MB.Powinno się zakupić po 5szt jednej i drugiej serii. Smile
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)