Forum MZK Grudziądz Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Tramwaj na Lipową ZSR Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
rammsteinfan
Ideolog



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Pią 14:36, 01 Cze 2007 Powrót do góry

Niestety, jeśli juz coś "się zatnie", to nie będzie wesoło. W zasadzie, to już teraz nie jest wesoło Sad
Jeśli jeszcze trochę potrwa obecny, zniżkujący stan i skumuluje sie jeszcze więcej tramwajowych problemów i niedoinwestowań, to lepiej nie mówić, jak to się skończy. W związku z tym, jestem nawet zwolennikiem tramwajów - strachów na zające i bażanty, byle by coś drgnęło w tramwajowym temacie. W końcu, oceniając tak "długofalowo", to myślę, że grudziadzanie chcą mieć tramwaje. W końcu, jakie wzburzenie towarzyszyło planom i urzeczywistnieniu zawieszenia linii nr 1. Jeśli więc tramwaje mają wozić grudziądzan kolejne dziesięciolecia, to naprawdę trzeba zacząć trochę więcej inwestować w tą trakcję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pią 15:03, 01 Cze 2007 Powrót do góry

Z tym "strachem na zające i bażanty" to jest gruba przesada. Przy dobrym rozplanowaniu nowych tras tramwaj okaże się lepszy szybszy i bardziej komfortowy od autobusu. Do tego jednak potrzeba zmiany mentalności władzy traktującej obecnie tramwaje "po macoszemu" i przekonania jej do inwestycji, jeśli nawet nie w rozwój sieci to w utrzymanie jej na pewnym poziomie.
rammsteinfan
Ideolog



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Pią 15:49, 01 Cze 2007 Powrót do góry

No, ale tak szczerze i delikatnie mówiąc, to ewentualne kierowanie tramwaju w rejon Owczarek, a takze bardziej prawdopodobne, w rejon Mniszka, to nie są raczej szczególnie rozwojowe propozycje. Przecież nawet jeśli chodzi o dojazd do pracy w podstrefie SSE i rejonie Mniszka - to przecież praca w dużych firmach zorganizowana jest na zmiany, które dają rację bytu kilku/nastu kursom dziennie. Pozostałych nie zapełnią chyba uczniowie jadacy do "Rolnika", czy mieszkańcy wspomnianych rejonów...
W każdym razie i tak kibicuję jakiemukolwiek rozwojowi sieci, z nadzieją, ze przy tej okazji zostaną kupione jakieś nowe tramwaje...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pią 17:19, 01 Cze 2007 Powrót do góry

SM0li napisał:
Z tym "strachem na zające i bażanty" to jest gruba przesada. Przy dobrym rozplanowaniu nowych tras tramwaj okaże się lepszy szybszy i bardziej komfortowy od autobusu. Do tego jednak potrzeba zmiany mentalności władzy traktującej obecnie tramwaje "po macoszemu" i przekonania jej do inwestycji, jeśli nawet nie w rozwój sieci to w utrzymanie jej na pewnym poziomie.
Kolega Maciej mówił ,że jadąc z okolic stacji Orlenu na Chełmińskiej ruszył równo z tramwajem.Jednak dojezdzając do Bema tramwaj był szybciej w tym miejscu niż samochód.A przecież tramwaj musiał się zatrzymywać na przystankach a samochód nie.To juz kolejny przykład wyższości szynowców nad śmierdzielami Exclamation
Gość






PostWysłany: Pią 19:58, 01 Cze 2007 Powrót do góry

rammsteinfan napisał:
No, ale tak szczerze i delikatnie mówiąc, to ewentualne kierowanie tramwaju w rejon Owczarek, a takze bardziej prawdopodobne, w rejon Mniszka, to nie są raczej szczególnie rozwojowe propozycje.


Rzeczywiście te lokalizacje nie są najbardziej rozwojowe ale jest np Balneologia przez Lotnisko która w perspektywie czasu mogłaby generować całkiem sensowny potok pasażerów. W tym kierunku warto by kierować ewentualny rozwój sieci a jeśli nawet takowy rozwój by nie nastąpił to zakup nowego taboru jest w tej chwili niezbędny.
Gość






PostWysłany: Pią 21:13, 01 Cze 2007 Powrót do góry

SM0li napisał:


Rzeczywiście te lokalizacje nie są najbardziej rozwojowe ale jest np Balneologia przez Lotnisko która w perspektywie czasu mogłaby generować całkiem sensowny potok pasażerów. W tym kierunku warto by kierować ewentualny rozwój sieci a jeśli nawet takowy rozwój by nie nastąpił to zakup nowego taboru jest w tej chwili niezbędny.
Tramwaj na Węgrowo biegnący aż do Kobylanki(cmętarz) ma być budowany jako ostatni.Jest projekt połączenia z Chełmińskiej---Solidarności ---Lotnisko zbudowane byłoby też połączenie Dworcowa(wiadukt nad torami gdzie jest składnica węgla) dalej Parkową--Lotnisko --Węgrowo.Ex prezydent forsował jako pierwszorzędną linię do Solanek,teraz priorytety się zmieniły.Pierw Mniszek potem Lipowa. Cool
Gość






PostWysłany: Pią 22:42, 01 Cze 2007 Powrót do góry

Właśnie linia do Mniszka która na samo osiedle Mniszek nie dojdzie ze względu na tory kolejowe które w dość niefortunny sposób dzielą nasze miasto. Owszem można kombinować z wiaduktem nad torami czy nawet tunelem ale czy to ma sens??? Moim zdaniem priorytetem powinno być połączenie Balneologii nawet Kobylanki z Centrum po istniejącym układzie jedynki z pominięciem skrzyżowań z torem kolejowym.
Gość






PostWysłany: Sob 16:05, 02 Cze 2007 Powrót do góry

SM0li napisał:
Moim zdaniem priorytetem powinno być połączenie Balneologii nawet Kobylanki z Centrum po istniejącym układzie jedynki z pominięciem skrzyżowań z torem kolejowym.
Tylko jak wyobrażałbyś sobie przejscie nad torami PKP Question AW jak jeszcze rządził chciał podnieśc tory kolejowe na nasyp a tramwaj puścić dołem tak jak jest np, w Grupie.(tak miało być z połączeniem Chełmińskiej do ul.Solidarności).Moim zdaniem PKP na to by nie poszło.
Gość






PostWysłany: Sob 18:46, 02 Cze 2007 Powrót do góry

Dopiero teraz widzę że się bardzo nieprecyzyjnie wyraziłem. Jakby nie kombinowł i tak trzeba jakoś nad torem kolejowym przejść. Pomijając koszty i trudności rozsądnym wydaje się przejście nad torami z wykorzystaniem już istniejącego wiaduktu.
Gość






PostWysłany: Sob 19:47, 02 Cze 2007 Powrót do góry

SM0li napisał:
Pomijając koszty i trudności rozsądnym wydaje się przejście nad torami z wykorzystaniem już istniejącego wiaduktu.
Słyszałem ,że nie mozna będzie wykorzystać wiaduktu na Hallera ze względu na zbyt stromy podjazd.Tramwaj ruszając z MC Donaldsa nie miałby siły wyżej wjechać. Confused
rammsteinfan
Ideolog



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Nie 22:57, 03 Cze 2007 Powrót do góry

Gawron napisał:
Słyszałem ,że nie mozna będzie wykorzystać wiaduktu na Hallera ze względu na zbyt stromy podjazd.Tramwaj ruszając z MC Donaldsa nie miałby siły wyżej wjechać. Confused

To mnie akurat nie przekonuje. W mojej ocenie, nie staowi to zbyt dużego problemu, bo podjazdy w Bydgoszczy na Łęgnowo, czy Wyżyny (Glinki, Kapusciska itd) wydają się znacznie bardziej strome, a i tam tramwaje też mają przystanki, więc "kilometrami" tez nie mają szans się rozpędzać. Inną kwestią może być dość duże "zgarbienie" wiaduktu, jego nośność itp, ale tu potrzeba kogoś z większą wiedzą inżynieryjną, zeby to boiektywnie ocenić.
A co do pomysu pokierowania tramwaju do Balneologii - to także moim zdaniem najsensownieejsza koncepcja. Zresztą, Balneologia, to Balneologia... Znacznie bardziej będzie generowało potoki osiedle Lotnisko i Szpital; w przyszlości także przedłużenie do cmentarza byloby sensowne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Iwan
Ideolog



Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 273 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 1:49, 04 Cze 2007 Powrót do góry

W którym miejscu na istniejącym wiadukcie chcecie wcisnąć torowisko ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
rammsteinfan
Ideolog



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Pon 7:17, 04 Cze 2007 Powrót do góry

Iwan napisał:
W którym miejscu na istniejącym wiadukcie chcecie wcisnąć torowisko ?

No, to "chcecie" to pewna nadinterpretacja Smile Jesli chodzi o mnie, to w zasadzie tylko rozpatrywałem jeden z aspektów wypowiedzi poprzednika... Choć, z drugiej strony, kto powiedział, ze na wiadukcie musi być tor wydzielony? Nie ma go na tylu ulicach w naszym mieście, więc i na wiadukcie jego brak pewnie nie byłby katastrofą. No, a w takiej sytuacji, znalezienie miejsca na tor tramwajowy nie stanowiłoby problemu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pon 13:45, 04 Cze 2007 Powrót do góry

Na stronie grudziadz.pl jest fajny artykuł jak był Prezydent Malinowski w Elblągu Arrow [link widoczny dla zalogowanych]
Gość






PostWysłany: Pon 14:39, 04 Cze 2007 Powrót do góry

Pojechał, popatrzył i... ciekawe co z tego wyniknie
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)