Forum MZK Grudziądz Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Tramwaj na Lipową ZSR Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Śro 19:38, 20 Cze 2007 Powrót do góry

Ale na tramwaje, tak. Smile
Gość






PostWysłany: Śro 21:04, 20 Cze 2007 Powrót do góry

Dzieląc to na pojedyncze miasto wychodzi 40 milionów PLN. Inwestycja w infrastrukturę czy rozwój sieci kosztuje a do tego jeszcze nowy tabor i w zasadzie okazuje się że tych pieniędzy nie jest tak dużo.
rammsteinfan
Ideolog



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Śro 21:16, 20 Cze 2007 Powrót do góry

Pewnie, że ie jest dużo, ale z drugiej strony...
Za 40 milionów zł + wkład własny miasta (bo przecież 100% Unia nie da) już moża conieco zrobić. A w każdym razie więcej niż wówczas, gdy się tych 40 milionów nie dostanie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Śro 21:25, 20 Cze 2007 Powrót do góry

Te pieniądze to dobry środek napędowy do działania pod kątem zmian. Sądzę że bez tych pieniędzy nieprędko cokolwiek by się ruszyło a skoro Unia daje to wymaga i efekt musi być widoczny żeby kasa nie przepadła tudzież żeby można starać się o następną transzę. Pozostaje czekać na efekt inwestycji.
Gość






PostWysłany: Śro 21:45, 20 Cze 2007 Powrót do góry

Robson napisał:
Ale na tramwaje, tak. Smile
Jest jeszcze program pół na pół. Miasto dokłada 50 % a drugie UE.
rammsteinfan
Ideolog



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Śro 21:50, 20 Cze 2007 Powrót do góry

Pół na pół, to chyba trochę zbyt wygórowane warunki, jak na kondycję finansową naszego miasta. Podejżewam, że poczekamy jeszcze kilka lat, aż ruszy koleja transza pieiędzy do podziału...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Śro 22:04, 20 Cze 2007 Powrót do góry

Jak miasto skończy z średnicówką i zakończy także budowę szpitala może nie pobuduje linii tramwajowych ale wezmie się za zakupy nowych autobusów.Tylko ,że w kampanii wyborczej mówiono właśnie o budowie linii do Mniszka w tej kadencji.Ale z tego co pisze Robson o skończonej puli na tramwaje to musimy poczekać do 2013 r. Mad
Gość






PostWysłany: Śro 22:29, 20 Cze 2007 Powrót do góry

Z Waszymi wyliczeniami prawie się zgadzam. Ale prawie robi wielką różnicę. I to wg mojej oceny trzy:
1. Nie można tej kwoty usredniać, bo potrzeby takich miast jak chociażby Wrocław, czy Kraków są nieporównywalnie większe od potrzeb grudziądzkich i ich realizacja automatycznie pociąga za sobą mniejsze środki dla innych miast.
2. Środków na realizację tych planów nie rozdziela UE tylko urzędy marszałkowskie. Przez wszystkich wychwalany Elbląg otrzymał tak wysoką kwotę, bo z innych miast woj. warmińsko-mazurskiego nie wpłynęły takie projekty. Ale następnym razem już tak łatwo nie będzie. Inne miasta też będą się ubiegać o środki unijne i na pewno będzie wiódł tu prym Olsztyn, który przymierza się do reaktywacji trakcji tramwajowej.
3. W naszym województwie jest pięć miast. Bydgosz, Toruń, Włocławek, Grudziądz i Inowrocław. Jak myślicie które z tych miast ma szanse dostać najwięcej? Bydgoszcz? Nie! Inowrocław, bo również wzorem Olsztyna zamierza przywrócić komunikację tramwajową. Bydgosz i Toruń - wiadomo. Nie wiadomo co wymyśli Włocławek. A Grudziądz wg mojej oceny, przy przychylnych wiatrach może liczyć na 4 max 5 mln. No, chyba że się cud zdarzy, ale generalnie miasta tej wielkości nie mają siły przebicia. Wyjątkiem od reguły był Elbląg. Ale to tylko raz...
rammsteinfan
Ideolog



Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Śro 22:44, 20 Cze 2007 Powrót do góry

Co do tego Olsztyna i Inowrocławia - całym sercem jestem za takimi projektami, ale, szczerze mówiąc, wątpię w szanse powodzenia. Skoro miasta, takie jak Grudziądz, funkcjonują z konumikacją tramwajowa, jak funkcjonują, to o ile trudniej byłoby mniejszemu Inowrocławiowi, czy wcale nie tak ogromnie większemu Olsztynowi, wystartować z komuikacją tramwajową, w pewym sesie, od zera. Podejżewam, że w takich przypadkach skończy się niestety na wizjach i deklaracjach...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Czw 13:42, 21 Cze 2007 Powrót do góry

Inowrocław nie ma szans,popatrzcie jaki ma zdezelowany tabor autobusowy.Jednym słowem tragedia. Mad
Gość






PostWysłany: Czw 15:01, 21 Cze 2007 Powrót do góry

Przychylam się do zdania rammsteinfana. Przykładowe 5 milionów o których pisze Robson w miastach takich jak Grudziądz czy Toruń można spożytkować jeśli nie na rozwój sieci to chociaż na tabor czy inwestycje w istniejącą infrastrukturę. W Inowrocławiu za takie pieniądze uda się wybudować jakiś kilometr torów po których nie będzie czym jeżdzić. Patrząc na ostatnie 17 lat w całym kraju nie powstała ani jedna sieć trawmajowa a wśród istniejących rozbudowa nie była jakoś przesadnie wielka. Na tej podstawie śmiem twierdzić że priorytetem w podziale pieniędzy unijnych będą objęte miasta w których tramwaje już są i również są podstawy do dalszego rozwoju. Owszem chciałbym by w jak największej ilości miast były tramwaje bo uważam ten środek transportu za jeden z lepszych ale koszty budowy i związane z tym trudności sprowadzają te marzenia na ziemię gdzie realia są nieco inne.
Gość






PostWysłany: Czw 15:18, 21 Cze 2007 Powrót do góry

rammsteinfan napisał:
w takich przypadkach skończy się niestety na wizjach i deklaracjach...

To tak jak w Grudziądzu Smile
Gość






PostWysłany: Czw 15:22, 21 Cze 2007 Powrót do góry

Robson napisał:
rammsteinfan napisał:
w takich przypadkach skończy się niestety na wizjach i deklaracjach...

To tak jak w Grudziądzu Smile
Skoro tak to zlikwidujmy te tramwaje w cholerę Laughing Laughing Laughing
Gość






PostWysłany: Czw 17:07, 21 Cze 2007 Powrót do góry

Gawron napisał:
Robson napisał:
rammsteinfan napisał:
w takich przypadkach skończy się niestety na wizjach i deklaracjach...

To tak jak w Grudziądzu Smile
Skoro tak to zlikwidujmy te tramwaje w cholerę Laughing Laughing Laughing

To tak jak wGorzowie... Laughing Laughing Laughing
Gość






PostWysłany: Czw 19:26, 21 Cze 2007 Powrót do góry

Robson napisał:
Gawron napisał:
Robson napisał:
rammsteinfan napisał:
w takich przypadkach skończy się niestety na wizjach i deklaracjach...

To tak jak w Grudziądzu Smile
Skoro tak to zlikwidujmy te tramwaje w cholerę Laughing Laughing Laughing

To tak jak wGorzowie... Laughing Laughing Laughing
Ale w Gorzowie chcą zlikwidować linię tramwajową ze względu na deptak na pewnej ulicy. Pisze też tam ,że Arrow Roman Maksymiak,
dyrektor Miejskiego Zakładu Komunikacji. Wyjaśnił, że Unia Europejska na lata
2007-2013 dała Polsce aż 440 mln zł na rozwój ekologicznej komunikacji
tramwajowej, jednak pieniądze te trafią do 11 największych polskich miast. -
Możemy liczyć na około 4 mln zł ze Zrównoważonego Programu Rozwoju
Województwa. To prawie nic - mówił dyr. Maksymiak. Na remont kilometra
trakcji potrzeba około 3 mln zł. Jeden nowy tramwaj kosztuje 7 mln zł, a
autobus tylko 700 tys. zł. Zwróć uwagę drogi kolego na Zrównoważony Program Rozwoju Województwa który wesprzeć może i nasze MZK . A więc jest wiecej programów.Nie wystarczy to na zakup nowego nawet jednego wagonu.Ale na remont części sieci oraz obecnego taboru szynowego.4 mln to już coś. Może i nasze MZK skorzysta. Very Happy
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)